Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز‌ه هواپیما‌های بدون سرنشین یا همان «پهپادها» در حوزه‌هایی نظیر پدافندی، راداری، شناسایی و موشکی، دارای مأموریت‌های منحصر به فردی هستند.بیشتر بخوانید: سپاه چگونه از تروریست‌ها انتقام می‌گیرد؟ 
جمهوری اسلامی ایران نیز از آذرماه سال ۱۳۹۰ که موفق شد پهپاد RQ۱۷۰ آمریکایی را با موفقیت روی زمین بنشاند، با شیوه مهندسی معکوس، کار ساخت پهپاد‌های خود را آغاز کرد تا دست خود را در برابر دشمن بلندتر کند؛ اقدامی که به سرعت نتیجه داد و ایران در زمره معدود کشورهای صاحب پهپاد شناسایی و رزمی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فناوری‌های ساخت پهپاد شناسایی و رزمی در ایران، بر اساس روش‌های جنگ نامتقارن است؛ از این حیث پهپاد‌ها می‌توانند ایده‌های منحصربه فرد عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن را پیاده‌سازی کنند.

در نخستین نمونه از بکارگیری عملیاتی پهپاد‌های رزمی، بامداد ۹ مهر امسال، در عملیات مشترک موشکی پهپادی هوافضای سپاه به مقر تروریست‌هایی که برنامه حمله به رژه ۳۱ شهریور را در آنجا طرح‌ریزی کرده بودند، ۷ فروند پهپاد بمب‌افکن ایرانی پس از طی مسافت رفت و برگشتی حدودا هزار و ۲۰۰ کیلومتری به  منطقه «هجین» سوریه واقع در شرق رود فرات، توانستند در عملیات موفق «ضربت محرم» نقش‌آفرینی کنند.    
در جریان عملیات این عملیات، پهپاد‌های بمب‌افکن سپاه با دقت به سوی اهداف تعیین شده هدایت و کنترل شدند و توانستند با موفقیت بمب‌های خود را بر سر تروریست‌های تکفیری بریزند. اقدامی که بدون بهره‌گیری و کمک‌گرفتن از توان پهپاد‌های شناسایی نیروی هوافضای سپاه انجام شد. به گفته سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دلیل عدم استفاده ایران از پهپاد‌های شناسایی در این عملیات، پوشش پدافندی آسمان منطقه مورد هدف توسط آمریکایی‌ها بود.

 نام پهپاد‌های بمب‌افکن اعلام شده در عملیات «ضربت محرم» به صورت رسمی اعلام نشده است اما با استناد به تصاویر منتشر شده از پرواز پهپاد رزمی ایرانی در جریان این عملیات، به نظر می‌رسد پهپاد‌های بمب‌افکن «صاعقه» ماموریت به درک فرستان تکفیری‌ها را بر عهده داشتند.

پهپاد صاعقه از خانواده پهپاد‌های سیمرغ است. پهپاد سیمرغ، نوع بومی‌سازی شده پهپاد RQ۱۷۰ آمریکایی است که توسط متخصصان توانمند کشورمان ساخته شده است.  
پهپاد «صاعقه» در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است چهار نقطه و هدف را با بمب‌های هوشمند نقطه‌زن با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد.

با استناد به تصاویری که هنگام رونمایی از این پهپاد در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ منتشر شد، بمب‌هایی که در قسمت زیرین یا به اصطلاح شکم پهپاد نصب شده بودند، بمب‌های ۳۴۲ بودند؛ بمب‌هایی از کلاس موشک‌های «سدید» بودند که روی بالگرد‌های مدل شاهد ۲۸۵ نیز نصب می‌شوند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله تروریستی پهپاد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد

به گزارش همشهری آنلاین، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو همانند ماه‌های گذشته رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه «مه» رامنتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین المللی موجب صعود تکواندوکاران کشورمان شد و در میان المپین ها، ناهید کیانی با یک پله صعود جای «جید جونز» قهرمان پرآوازه جهان را در رده دوم گرفت.

در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه آقایان، مهدی حاجی موسائی با جمع امتیازات ۳۲۵.۵۲ امتیاز و بدون تغییر در رده ششم رده بندی ایستاد. در همین وزن ابوالفضل زندی با کسب ۲۱۵.۳۷ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه سیزدهم جهان قرار گرفت. متین رضایی در وزن ۶۸- کیلوگرم، با ۲۰۰.۴۰ امتیاز و یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه ۴۸ جهان قرار دارد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری مرد المپیکی ایران با ۲۴۸.۷۵ امتیازو بدون تغییر در رده نهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۳۱.۲۵ امتیاز و یک پله صعود در رده بیست و یکم جای دارد. آرین سلیمی دیگر المپین ایران با ۱۷۵.۵۶ امتیاز و بدون تغییر در رده بیست و یکم وزن ۸۰+ کیلوگرم، جای دارد.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده دختر المپین ایران با ۲۳۱.۷۵ امتیازدر رده نهم ایستاده است. سوگند شیری قهرمان جهان با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و دوم قرار دارد؛ غزل سلطانی با کسب ۱۰۱.۴۷ امتیازدر جایگاه ۴۷ قرار گرفت. سعیده نصیری هم با ۵ پله صعود و کسب ۸۴.۶۲ امتیاز در رده ۶۲ قرار دارد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با کسب طلای تورنمنت آزاد صربستان و ارتقای امتیازاتش به ۴۲۶.۴۳ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت. در وزن ۶۷- کیلوگرم ساغر مرادی با کسب ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۴۶ ایستاد؛ سیده نرگس میرنوراللهی با ۹۳.۸۴ امتیاز در رده ۴۷ و ملیکا میرحسینی با کسب ۹۳.۰۹ یک رده بالاتر از میرنوراللهی در این وزن قرار گرفته است. در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۱ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

کد خبر 849299 برچسب‌ها ویژه ورزشی تکواندو

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان