Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک مشاور خانواده گفت: شخصيت هر فردي در 7 سال اول زندگي اش شکل مي گيرد. چنانچه هر فردي در 7 سال اول زندگي شخصيتش به درستي شکل نگيرد، تغيير آن در بزرگسالي خيلي سخت، چه بسا ناشدني است. در نتيجه بيشترين زماني که تربيت والدين کارساز و موثر خواهد بود، سنين پيش از دبستان است که با تربيت صحيح و اصولي آينده افراد به درستي رقم‌خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مينا ايوبي کارشناس ارشد روانشناسي و مشاور خانواده در گفت و گو با جام جم آنلاين بيان کرد: اين روزها تربيت هر چه بهتر فرزندان با توجه به شرايط نابسامان جامعه جز دغدغه هاي مهم و اصلي والدين شده است. عده اي از والدين با حمايت بيش از حد، عده اي با استقلال بيش از اندازه و عده اندکي هم با رعايت تعادل در اين امر، وظايف خود را به عنوان پدر و مادري انجام مي دهند. چه بسا بسياري از روش ها و سبک هاي نادرست فرزندپروري‌ست که ناخواسته فرزندان را دچار آسيب هاي جبران ناپذير مي کند.
وي ادامه داد: برخي از والدين آرزوهاي دست نيافته خود را در فرزندانشان جستجو مي کنند و خواهان اين هستند که به هر چه خود نرسيده اند فرزندانشان را برسانند، براي مثال اگر خودشان محدود بوده اند، فرزندان را بي نهايت آزاد مي گذارند و بالعکس. در صورتيکه نمي دانند يکي ار بزرگترين آفات فرزندپروري دقيقا همين نکته است.
به گفته اين مشاور خانواده، نکته حائز اهميت اين است که شخصيت هر فردي در 7 سال اول زندگي اش شکل مي گيرد. چنانچه هر فردي در 7 سال اول زندگي شخصيتش به درستي شکل نگيرد، تغيير آن در بزرگسالي خيلي سخت، چه بسا ناشدني است. در نتيجه بيشترين زماني که تربيت والدين کارساز و موثر خواهد بود، سنين پيش از دبستان است که با تربيت صحيح و اصولي آينده افراد به درستي رقم‌خواهد خورد.
ايوبي خاطرنشان کرد: در سنين پيش از دبستان به دليل اينکه کودک در محيطي غير از خانه و خانواده حضور جدي ندارد، بيشترين نقش در تربيت وي را والدين بر عهده دارند. نحوه ارتباط صحيح بين والدين، حضور پررنگ مادر و پدر در وقت گذاشتن براي فرزند، نحوه ارتباطات والدين با محيط خارج از خانه، قوانين موجود در خانه و ... از جمله عواملي است که در تربيت فرزندان بسيار موثر هستند.
وي تاکيد کرد: سن زير هفت سال براي شکل گيري شخصيت بسيار مهم است. لذا به اين نکته بايد توجه کرد که کودک در اين سنين حتما کودکي کند و والدين با قانون هاي زياد و پيچيده مانع رشد وي نشوند. والدين دقت داشته باشند کودک در اين سن تحرک داشته باشد، بازي کند، کنجکاوي کند و به طبيعت برود. در ضمن تمام آموزش هاي تربيتي لازم بايد در بازي ها اتفاق افتد و از هر گونه حضور کودک در جو و محيط هاي شديدا آموزشي خودداري کرد.
به گفته اين روانشناس، يکي از مباحثي که متاسفانه در دنياي امروز ناديده گرفته شده است، ارتباط قدرتمند والدين با کودکان در بازي هاست. اين روزها والدين به علت مشغله هاي زندگي، وقت و زمان کمتري در کنار فرزندان حضور دارند و آن زماني را که منزل هستند به علت خستگي و تنش روزانه از گذراندن وقت با بازي کودکانشان خودداري مي کنند و متاسفانه براي جبران اين امر و اداي دين در حق فرزندان، آن ها را با انواع و اقسام اسباب بازي سرگرم مي کنند که اين عمل بزرگترين آسيب به کودکشان است.
ايوبي در پايان اظهار داشت: والدين الگو و بُت فرزندان در زندگي هستند که مي توانند با وقت گذاشتن در قالب بازي مهارت هاي مورد نياز را به فرزندان خود آموزش دهند. مشکلاتي نظير وابستگي هاي شديد، اضطراب جدايي و.‌‌‌... که کودکان در سنين قبل مدرسه دچارش مي شوند، ناشي از عدم ارتباط صحيح (چه افراط و چه تفريط) والدين است که روانشناسان با پيشنهاد بازي هاي بسيار ساده اي با مشارکت والدين اين مسائل را مرتفع مي کنند. والدين بدانند هر چه در سنين زير هفت سال بکارند، حتما در آينده اي نه چندان دور، درو خواهند کرد.
بيتا نوروزي-جام جم آنلاين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال ملاثانی در هفته بیست و نهم لیگ دسته اول در دیداری خارج از خانه توانست مقابل شهرداری آستارا به برتری دست پیدا کند که مدافع راست آبی‌ها بعد از نمایش خوب و کم‌نوسان در ترکیب تیمش، توانست عملکرد موثری در این بازی بر جای بگذارد.

علی حمودی که یکی از مهره‌های بدون جانشین ترکیب سیاوش اکبرپور به شمار می‌رود، با سرعت بالا و استفاده از تجربه‌ی خود بارها از سمت چپ خط دفاعی شهرداری آستارا نفوذ کرد و مدافعان این تیم را جای گذاشت و موقعیت ساخت.

حمودی علی‌رغم سن و سالش خستگی‌ناپذیر به دوندگی و نفوذ خود ادامه داد تا این‌که سرانجام توانست زهر خود را روی دروازه حریف بریزد و در دقیقه 5+90 با پاس در عمق برای امین مروانی خلق موقعیت کند و او هم وحید نامداری را به توپ برساند و تک گل آبی پوشان به ثمر برسد و بازی خوب خود در این هفته لیگ را تکمیل کند.

نکته شاخص در بازی حمودی این است که او مثل روزهای جوانی‌اش در استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان و تراکتور ستاره‌ای تنومند و سرعتی بوده و همچنان خستگی‌ناپذیر و رونده به زمین رقبا می‌زند و در 38 سالگی به خوبی از تکنیک و هوش خود به سود تیمش بهره می‌برد.

رقیب خسرو حیدری در دوران حضورشان در استقلال، حالا در تمام 28 بازی لیگ یک و دو دیدار حذفی برای آبی‌های ملاثانی به صورت فیکس به میدان رفته و علاوه بر نقش مهمش در خط دفاع توانست دو پاس گل هم به نام خود ثبت کند.

دیگر خبرها

  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود