Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@18:27:38 GMT

قیمت ارز مسافرتی 16 مهر 97

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۰۲۳۷

قیمت ارز مسافرتی 16 مهر 97

شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را ۱۱ هزار و ۷۲۶ تومان اعلام کرده اند.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 11 هزار و 726 تومان می فروشند.

مسئول فروش ارز مسافرتی 117268 ریال است که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 11 هزار و 800 تومان است.    مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو با نرخ حدود 11 هزار و 800 تومان خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت ارز مسافرتی بانک ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت

هونگچی E-QM۵ با قیمت یک میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش می‌رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیانی که در اسفند 1401 ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت تا ساعت 23:59 روز سه شنبه 18 همان ماه نسبت به انتخاب هونگچی E-QM5 خود اقدام کنند.

هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.

در این نوبت هونگچی E-QM5 با قیمت یک میلیارد و 805 میلیون و 460 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته بر اساس تبصره این طرح فروش « این قیمت، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • تورم ترکیه چقدر است؟