Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@07:09:04 GMT

کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس افتاد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۰۸۶۵

کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس افتاد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، فیروز سرخوش، رئیس پلیس فتای همدان به  کم‌بودن سواد اینترنتی در بین مردم اشاره کرد و افزود: تمامی جرائم اینترنتی به ویژه اخاذی و کلاهبرداری به علت کم بودن آگاهی و سواد اینترنتی مردم انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه اولویت پلیس فتا بررسی جرائم اخاذی و کلاهبرداری است به‌ طوریکه سریع‌ترین اقدامات درباره این پرونده‌ها انجام می شود ادامه داد: ۹ درصد پرونده‌های بررسی شده در پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری و اخاذی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس پلیس فتای همدان در تشریح پرونده مرد دخترنما، مطرح کرد: اواخر شهریورماه سالجاری پسر ۲۶ ساله‌ای با عنوان دختری جوان به قصد ازدواج با مردی مسن، اقدام به اخاذی از وی می‌کند.
 
سرخوش یادآور شد: این فرد به بهانه‌های گوناگون اقدام به دریافت پول از مرد مسنی می‌کرد که در مجموع مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال وارد حساب خود کرده بود. این فرد توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
 
وی درباره چگونگی مراجعه حضوری و تماس تلفنی مردم با پلیس فتا بیان کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۲۱۸۲۲۱۱۵ و یا مراجعه به ساختمان پلیس فتا واقع در میدان سپاه، ستاد فرماندهی نیرو های تلاشگر پلیس فتا را از جرائم اینترنتی رخ داده آگاه سازند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کلاهبردار اینترنتی دام پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد گفت: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ عبدالرضا افزود: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری شیرازی با استفاده از مشخصات ظاهری متهم و تحقیقات میدانی، روز گذشته وی را در محدوده خیابان شیرازی مشهد با لباس اتوبوسرانی در اقدام غافلگیرانه قبل از فرار از محل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد ادامه داد: متهم در بازجویی ها به هشت فقره اخاذی از راننده اتوبوس ها در سطح شهر اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

خجسته از شهروندان خواست تا از دادن پول و لوازم با ارزش به افراد مشکوک که خود را مامور معرفی می کنند، خودداری و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟