Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@03:35:03 GMT

فساد اروپایی‌ها جان دختر خبرنگار را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۱۸۴۱

فساد اروپایی‌ها جان دختر خبرنگار را گرفت

به گزارش جهان نيوز، «ویکتوریا مارینوا» خبرنگار تلویزیونی بلغارستانی که در تحقیق در زمینه اتهام فساد صندوق‌های اروپایی در ارتباط با سیاستمداران و فعالان اقتصادی کشورش فعالیت داشت، به شیوه‌ای وحشیانه‌ در شهر «روسه» واقع در شمال این کشور کشته شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «گئورگی گئورگیف» دادستان محلی بلغارستان روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود که مارینوا  که با گروه تحقیقاتی در زمینه فساد مرتبط با صندوق های اتحادیه اروپا همکاری می‌کرد، در پی ضربه به سر و خفگی به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جسد این خبرنگار ۳۰ ساله روز شنبه در یکی از پارک‌ها در حالی پیدا شد که تلفن همراه، کلید خودرو، عینک و بخشی از لباس‌های وی ربوده شده بود. «ملادن مارینوف» وزیر کشور بلغارستان همچنین تاکید کرد که به وی تجازو شده است و  گفت که تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه قتل به فعالیت‌های شغلی مارینوا ارتباط داشته، پیدا نشده است.
«بویکو بوریسف» نخست‌وزیر بلغارستان به این قتل واکنش نشان داده و از بررسی این واقعه حمایت کرده است.

مارینوا عضوی از مجموعه‌ای در ایستگاهی تلویزیونی در شهر روسه بود. وی گزارش‌هایی از گروهی متشکل از خبرنگاران بلغارستانی مربوط به شرکت‌هایی تهیه می‌کرد که مقامات محلی آنها را اداره می‌کنند و با حمایت اتحادیه اروپا در پروژه‌های زیرساختی فعالیت دارند. مواردی از اتهامات فساد به این پروژه‌ها وارد شده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود. اکتبر گذشته  «دافته کاروانا گالیزیا»خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید. کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست