Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:53:44 GMT

کتب خطی در اردبیل ساماندهی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۳۵۹۷

کتب خطی در اردبیل ساماندهی می شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتاب های خطی، چاپ سنگی و سربی کتابخانه های عمومی این استان با هدف احیای هویت تاریخی و فرهنگی ساماندهی می شوند.

به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ساماندهی نسخ خطی استان افزود: نسخه های خطی گنجینه های پایان ناپذیری برای آگاهی هایی است که ما برای شناخت تاریخ و فرهنگ خود به آنها نیاز جدی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نگهداری کتاب های خطی توسط برخی از مردم در خانه های خود اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما از نعمت آگاهی های بزرگتری که در میان نسخه های خطی پنهان شده بی بهره ایم و نگهداری غیر اصولی در منازل، این گنجینه های غنی را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد.
عزیزخانی با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش های زیادی برای جمع آوری و ساماندهی این منابع ارزشمند در کتابخانه های عمومی صورت گرفته ، افزود: مردم می توانند در راستای نگهداری بهینه و حفظ و صیانت از این آثار، با اهدای کتاب های خطی و نفیس به کتابخانه های عمومی زمینه استفاده و بهره برداری محققان از این منابع را فراهم کنند
او از تامین تجهیزات مورد نیاز این بخش در سال جاری خبرداد و گفت: قسمتی از تجهیزات مورد نیاز بخش نسخ خطی شامل دوربین دیجیتال ، لوازم سخت افزاری و قفسه های مخصوص با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خریداری شده و از محل اعتبارات سال جاری نیز تجهیزات مورد این بخش تامین خواهد شد.
او با دعوت از مردم برای اهدای کتاب های قدیمی خود به کتابخانه های عمومی بیان کرد: با برگزاری دوره آموزشی ساماندهی نسخ خطی برای کتابداران زمینه آشنایی بیش از پیش کارکنان با این گنجینه های علمی و فرهنگی فراهم می شود.
44 نسخه کتاب خطی و 120نسخه چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی استان اردبیل وجود دارد و با برنامه های صورت گرفته شناسایی و انتقال کتاب های نفیس موجود در سایر کتابخانه های عمومی استان در حال انجام است که پیش بینی می شود این تعداد به سه برابر افزایش یابد.
6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه كتب خطي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری