Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از صادرات سیب از این بندر به مقصد کشور قزاقستان خبر داد. ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهربه نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، سیاوش رضوانی با بیان اینکه برای نخستین بار محموله صادراتی سیب در این بندر برای ارسال به کشورهای همسایه بارگیری شد، اظهار داشت: 170 تن سیب دماوند پس از بسته‌بندی ویژه صادرات و ورود به این بندر، برای عرضه به بازار قزاقستان بارگیری و ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف اصلی در توسعه اقتصادی مازندران و استان‌های شمالی، استفاده از فرصت مناسب تولید محصولات کشاورزی و باغی و دامی و صادرات این محصولات به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حوزه سی آی اس است که زیرساخت‌های لازم برای انجام صادرات این محصولات در بندر امیرآباد وجود دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: امکانات و تجهیزات این بندر برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی مازندران و استان‌های همسایه و سایر استان‌های کشور در اختیار تولیدکنندگان و بازرگانان قرار می‌گیرد و در حد امکان نیز مشوق‌های صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات باغی و کشاورزی و دامی داخلی تعلق خواهد گرفت.

رضوانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با در اختیار داشتن و فعال بودن 13 انبار سردخانه با ظرفیت پنج هزار تن، شش هزار متر مربع فضا برای پیش‌سرد کردن میوه، 700 متر مربع بخش اداری مرتبط با این حوزه، دو باسکول 60 تنی برای وزن کردن تریلی، واحد سبدسازی با توان تولید سه هزار سبد در ساعت و سکوی بارگیری این محصولات با ظرفیت 130 تن در روز، فرصت و موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی مرتبط با این محصولات در دستور کار و اولویت بندر امیرآباد قرار دارد، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با در اختیار داشتن 1060 هکتار اراضی پشتیبانی و تسهیلات منطقه ویژه، شرایط مناسبی برای راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی دارد و در صورت فعال شدن این واحدهای صنایع تبدیلی و بازاریابی و نیازسنجی بازار منطقه برای تولید و صادرات محصولات، با توجه به ارزش افزوده‌ای که برای تولیدات داخلی استان و کشور ایجاد می‌شود، سهم تولیدکنندگان داخلی در بازار کشورهای همسایه افزایش می‌یابد و درآمد تولیدکنندگان داخلی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

R41358/P1336/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد