Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه‌های اجتماعی درگاهی جدانشدنی در زندگی کاربران گوشی‌های تلفن همراه به حساب می آیند. شبکه‌هایی که پیونددهنده دنیای واقعی به دنیای مجازی هستند. این دست شبکه‌ها در عین حال که فوایدی برای کاربران دارند، همزمان مشکلاتی را هم به ارمغان می‌آورند و مثل هر فناوری نوین دیگری نیازمند آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید یامین پور فعال رسانه ای، مجری و پژوهشگر سیاسی کشور برای دومین بار با انتشار بخش دیگری از یادداشت "پدیدار شناسی اینستاگرام" خود صفحه اینستاگرامی خود را به روز‌رسانی کرد.

این فعال رسانه‌ با اشتراک پستی در صفحه اینستاگرامی خود با عنوان "جلوه‌فروشی و وسوسه خودنمایی" به پارادوکس تصاویر بانوان محجبه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره کرد و با اشاره به رفتارهایی ضدحجاب که از محجبه‌ها در این فضا سر می‌زند از برخی از افراد که ادعای حیا دارند اما به خودنمایی در این شبکه می پردازند، انتقاد کرد.

یامین‌پور در این بخش از یادداشت خود آورده است:

اینستاگرام

جلوه فروشی و وسوسه‌ی خودنمایی

(بخشی از یادداشت پدیدار شناسی اینستاگرام)

عکس سلفی، آوردن "خود" از حاشیه است به کانون توجه؛ هم توجه خود و هم دیگران. افراد هر قدر بیشتر بی‌مایه می شوند بیشتر "خود" را به رخ می‌کشند.

یکی از تجلیات این فردگرایی سوبژکتیویستی در "خودنمایی اجتماعی" و "تن نمایی"است.

صفحه‌ی شخصی هر فرد در اینستاگرام پرده برداری تصویری از ابعاد متکثر و پاره پاره ی ذهن و بیرون آوردن هر کس از بعد مخفی و باطنی وجودش به عالم تظاهر و ابراز است.

در این میان حضور تصویری عفیفانه‌ی زنان و دختران در اینستاگرام مساله‌ی متناقض‌نمای دیگری است. آنها هم خود را می پوشانند و هم به رخ می‌کشند. نمایش شیوه‌ی پوشش نوعی ابزار ابراز هویت است. از طرفی باید پوشش و حیا و عفاف به عنوان یک هویت به چشم آید و چشم پرکن باشد و از طرفی باید مصداق عفاف و حجاب باشد و این همان پارادوکس تصویری شدن زنان محجبه است. وسوسه‌ی «خودنمایی» اینستاگرام ابتدا زنان مومنه را در «لانگ شات» قرار می دهد و آرام آرام به چشم بیننده نزدیک می کند. خاصیت جلوه فروشی اینستاگرام بتدریج بر دختران غلبه می کند و کشف حجابی تدریجی رخ می دهد چراکه اساساً اینستاگرام دنیای جلوه فروشی و اشتراک گذاری همه ی ابعاد یک زندگی هرجایی و دم دستی است؛ قرار دادن همه ی پستو در ویترین؛ حتی اگر شهروند این شهر رویایی بخواهد از معنوی ترین حالات خود تصویرسازی کند درواقع چه اتفاقی می افتد؟ به نمایش گذاشتن نفسانی احوالی که نمایشی نیست. چیزی مانند «تظاهر به اخلاص» یا «نمایش عفاف»!

حجاب

#حیا #عفاف

این متن درباره زنان به ظاهر محجبه‌ایست که صفحات‌شان را با خودنمایی و عشوه گری پر کرده‌اند. معتقدم رفتار ضد حجاب از محجبه‌ها خطرناکتر از بی‌حجاب‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام

ایسنا/خوزستان سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده های ایرانی هستم.

ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو