Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران، رئیس خانه معدن استان گیلان نسبت به تعطیلی و ورشکستگی بیش از 20 واحد معدنی دانه‌بندی رودخانه‌ای این استان ابراز نگرانی کرد و عنوان کرد: سازمان آب منطقه‌ای استان گیلان برخلاف قانون معادن اقدام به دریافت مبالغی هنگفت از بهره برداران و واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه رودخانه ای تحت عنوان حق انتفاع می‌کند که این مسئله مشکل جدی برای ادامه حیاط این واحدها ایجاد کرده است و در صورت عدم امتناع پرداخت مبالغ حق انتفاع به این سازمان، نسبت به پاسخ استعلام سازمان صمت اقدام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرزاد اسدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 معدن فعال در استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در استان گیلان بیش از 20 معدن شن وماسه رودخانه‌ای و واحد های خردایش و دانه بندی مصالح سنگدانه ای نیز وجود دارد.

وی افزود: استان گیلان با توجه به تنوع واحدهای لیتولوژیکی از نظر سن، جنس، ترکیب سنگ ها و نیز به دلیل قرارگرفتن در یک زون فعال تکتونیکی به لحاظ وجود برخی از مواد معدنی حائز اهمیت فراوانی است. این استان به رغم مشکلات فراوان ناشی از وجود پوشش گیاهی و جنگلی در ردیف استان های مستعد جهت انجام فعالیت های معدنی قرار گرفته است. در برخی از نواحی، آبرفت‌های وارده حاوی مقادیر قابل توجهی از طلاست که جای تامل و کاوش بسیار دارد.

اسدی ادامه داد: فعالیت‌های ولکانیکی البرز به ویژه در دوران سنوزوئیک نیز استان گیلان را به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مساعد، از لحاظ دارا بودن ذخایر خاک های صنعتی به ویژه از نوع کائولن و بنتونیت و ... با اهمیت کرده است. گسترش سرزمین‌های ژوراسیک با ذخایر قابل توجه زغالسنگ (سازند شمشک) در بسیاری از نواحی کوهستانی نیز نشانگر وجود ذخایر عظیم زغالی در این منطقه است که به واسطه عملکرد عوامل تکتونیکی از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

رئیس خانه معدن گیلان افزود: فعالیت‌های تکتونیکی طی دوره‌های مختلف زمین‌شناسی در این بخش از زون البرز نیز باعث ایجاد اندیس‌ها و کانسارهای فلزی در امتداد گسله‌های فراوان منطقه شده و اندیس‌هایی از سنگ‌آهن نیز گزارش شده که عمدتا منشاء آذرین داشته و تعیین وضعیت آنها نیاز به انجام عملیات اکتشافی دقیق و اصولی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسوبات آبرفتی و پلاسرهای ساحلی و رودخانه‌های گیلان نیز حاوی کانی های با ارزش و سنگین نظیر اکسیدهای تیتانیوم، و انادیوم و ... بوده و نیازمند عملیات اکتشافی است، عنوان کرد: بسیاری از توده‌های نفوذی با ترکیب اسیدی و بازیک نیز موجب ایجاد کانسارهای مهم و ارزشمند در نواحی مختلف استان شده و همچنین میانگین دی اکسید تیتانیوم بسیار بالا و در حد چند درصد است و در توده اخیر چندین معدن میکا شناسایی و در حال بهره برداری است.

اسدی با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات بدست آمده تعداد 19 معدن متروکه در استان موجود است، افزود: در استان گیلان در حال حاضر بیش از 80 معدن فعال وجود دارد و بیش از 20 معدن شن و ماسه رودخانه‌ای و واحدهای خردایش و دانه‌بندی مصالح سنگدانه‌ای نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روابط عمومی معدن استان گیلان پوشش استان گیلان روابط عمومی زمین شرایط آب و هوایی معدن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است.

سرهنگ محمد یعقوبی ۱۶ اردیبهشت ماه با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین عبادت است، اظهار کرد: شهدا ستارگان آسمان‌هاهستند تا ما راه را گم نکنیم لذا باید با تمسک به وصایای شهدا با توجه به هدفی که برای خدمتگزاری به مردم داریم، گام برداریم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین حمایت از فرزندان و خانواده‌های شهدا بویژه محافظت در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزود: مسئولیتی بر گردن ما است که باید برای فرزندان شهدا پدری کنیم، باید به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده به آنها کمک و حمایت کرده و کمبودها را برای فرزندان شهدا جبران کنیم.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه استان گیلان و شهر رشت شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: شهدای شجاع، بزرگوار و خوب که زبان زد کشورهستند و افتخاری برای گیلانیان محسوب می‌شوند که باید به خاطر داشتن چنین شهدای به خودتان ببالید.

سرهنگ با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار شهید، نیروی زمینی است که نشان از رشادت‌های مردم این دیار دارد.

وی با بیان اینکه شهید به واسطه شهید شدن نه تنها خودش پاک می‌شود بلکه در آن محل و مکان که دفن شده آن را پاک می‌کند، خاطرنشان کرد: شهدا واسطه فیض‌ هستند وهم به واسطه شهید شدن محیط و مکان را امن و سالم می‌کنند، اذا بودن شهدا نعمت است.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است، ماهیانه پنج هزار نفر به ایثارگران مراجعه می‌کنند.

سرهنگ یعقوبی در سازمان ایثارگران دو خط قرمز وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این موارد برخورد با کرامت در برابر خانواده‌های اثیارگران است و نه قدرت، خانواده شهدا و جانبازان باید از منظر قدرت با ما صحبت کنند. ۲۵۰ هزار جانباز در نیروی زمینی هستند و در این فضای کاری که وجود دارد ما خدمت رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است