Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون اعتبارات و بانکداري شرکتي بانک کشاورزي خراسان شمالي گفت: کشاورزان اين استان به علت خشکسالي هاي پياپي و کاهش شديد درآمد، با مشکل بازپردخت تسهيلات بانکي روبه رو شده اند.

سيدمحمود سيدالحسيني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در چند سال گذشته کشاورزان از خشکسالي ها و سرمازدگي ها متحمل خسارت هاي زيادي شده اند و درآمد اين توليدکنندگان بشدت کاهش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه کاهش درآمدها، ناتواني در بازپرداخت تسهيلات بانکي را به همراه داشته است افزود: اين امر سبب شده تا بدهکاري آنان به بانک ها افزايش يابد.
وي افزود: در سال 95، با اجراي امهال وام هاي کشاورزان خسارت ديده از حوادث و نيز طرح بخشودگي وام هاي زير يک ميليارد ريال، بخشي از مطالبات و بدهي کشاورزان وصول شد و ضريب ريسک در بانک کشاورزي استان به 5 درصد کاهش يافت اما امسال ضريب ريسک بانک کشاورزي استان بشدت افزايش يافته است.
سيدالحسيني خاطرنشان کرد: اجراي طرح امهال وام هاي کشاورزان در سال هاي گذشته موجب افزايش بدهي آنها به نظام بانکي شد و بعضا ميزان بدهي شان تا 2 برابر افزايش يافت.
معاون اعتبارات و بانکداري شرکتي بانک کشاورزي خراسان شمالي گفت: امسال ضريب ريسک بانک کشاورزي خراسان شمالي بطور ميانگين به 18 درصد رسيده و اين بدان معنا است که 18 درصد از وام هاي پرداخت شده، به بانک بازنگشته است.
سيدالحسيني افزود: ضريب ريسک بانک کشاورزي در شهرستان راز و جرگلان 36 درصد و معادل دو برابر ميانگين استاني است.
وي خاطرنشان کرد: يکي از طرح هاي در دست پيگيري، بخشودگي سود و جريمه کشاورزان بدهکار است که مقرر شده بر اساس دستورالعمل بند «ط» اجرايي شود اما اين دستورالعمل هنوز ابلاغ نشده است.
معاون اعتبارات و بانکداري شرکتي بانک کشاورزي خراسان شمالي افزود: بانک کشاورزان خراسان شمالي از زمان تاسيس استان تاکنون 9 هزار ميليارد ريال وام به متقاضيان پرداخت کرده در حالي که تنها مبلغ هفت هزار ميليارد ريال سپرده مردمي جمع آوري کرده است.
خراسان شمالي 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد و 82 هزار نفر بهره بردار اين بخش هستند.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت