Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در استان گفت: پیش بینی می شود امسال 2 میلیون تن از این محصول برداشت شود.

عبدالله فتح الله زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل بالابودن نیاز آبی چغندرقند و مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در سال زراعی جاری حدود 23 هزار هکتار زمین برای کشت این محصول در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به دلیل مقرون به صرفه بودن کشت این محصول برای کشاورزان، حدود هفت هزار هکتار نیز با کسب مجوز از معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در خارج از حوضه آبریز کشت شده و در مجموع حدود 30 هزار و 652 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندرقند رفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برداشت چغندرقند از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه به طول می انجامد، از کارخانجات قند استان درخواست داریم تا بر اساس اعلام زمان برداشت و جذب این محصول توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان، نسبت به تحویل چغندر قند کشاورزان اقدام کنند.
وی ادامه داد: تا کنون نیز بیش از 18 هزار تن محصول توسط کارخانه قند ارومیه از چغندرکاران خریداری شده است و این روند همچنان در استان ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند برای سال جاری، سه هزار و 120 ریال با عیار 16 درصد تعیین شده است.
آذربایجان غربی 235 هزار بهره بردار بخش کشاورزی و 800 تا یک میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد.
7510/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي برداشت چغندر قند آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی