Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در استان گفت: پیش بینی می شود امسال 2 میلیون تن از این محصول برداشت شود.

عبدالله فتح الله زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل بالابودن نیاز آبی چغندرقند و مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در سال زراعی جاری حدود 23 هزار هکتار زمین برای کشت این محصول در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به دلیل مقرون به صرفه بودن کشت این محصول برای کشاورزان، حدود هفت هزار هکتار نیز با کسب مجوز از معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در خارج از حوضه آبریز کشت شده و در مجموع حدود 30 هزار و 652 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندرقند رفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برداشت چغندرقند از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه به طول می انجامد، از کارخانجات قند استان درخواست داریم تا بر اساس اعلام زمان برداشت و جذب این محصول توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان، نسبت به تحویل چغندر قند کشاورزان اقدام کنند.
وی ادامه داد: تا کنون نیز بیش از 18 هزار تن محصول توسط کارخانه قند ارومیه از چغندرکاران خریداری شده است و این روند همچنان در استان ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند برای سال جاری، سه هزار و 120 ریال با عیار 16 درصد تعیین شده است.
آذربایجان غربی 235 هزار بهره بردار بخش کشاورزی و 800 تا یک میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد.
7510/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي برداشت چغندر قند آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

 

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی