Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:15:34 GMT

فعال حقوق‌بشر چچنی برنده جایزه حقوق‌بشر اروپا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۲۴۲۸

فعال حقوق‌بشر چچنی برنده جایزه حقوق‌بشر اروپا شد

فعال حقوق بشر چچنی که از ماه ژانویه در این جمهوری روسیه زندانی است، برنده جایزه حقوق بشر شورای اروپا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع پارلمانی شورای اروپا، جایزه حقوق بشری واکلاو هاول را به ایوب تیتیف که رییس مرکز یادبود حقوق بشر روسیه در چچن است، اعطا کرد.


سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تیتیف یکی از شجاع‌ترین مدافعان حقوق بشر است که در طول 9 سال گذشته ریاست این مرکز را در چچن بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناتالیا استمیروا جانشین وی، در سال 2009 ربوده و کشته شد.


تیتیف در چچن به ظن همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شد در حالی که منتقدان می‌گویند این پرونده ساختگی و به هدف خاموش کردن صدای او مطرح شده است.


در سال 2016 این جایزه به نادیا مراد، زن ایزدی فعال در زمینه مبارزه با خشونت و تجاوز جنسی که امسال برنده جایزه صلح نوبل شد، اعطا شده بود.


این جایزه در حالی اعطا شد که چندی قبل رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن وعده داد که فعالیت فعالان حقوق بشری را در این جمهوری روسیه ممنوع می‌کند.


چچن از سال 2004 تاکنون تحت رهبری رمضان قدیروف، متحد پوتین قرار داشته است. دولت‌های غربی می‌گویند مقام‌های این جمهوری اقدام به سرکوب مخالفان سیاسی، تبعیض علیه زنان و اذیت و آزار اقلیت‌ها می‌کنند. رهبران چچن این ادعا را رد می‌کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چچن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: روسیه پیروز جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و اروپا باید برای تعامل در آینده آماده شوند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را در اروپا تهدید نمی کند و انتظار دارد که هیچ کشور اروپایی نیز تهدیدی برای روسیه نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه و اروپا دیگر نمی توانند روابطی مانند گذشته داشته باشند و مسکو تجربیات فعلی را در نظر خواهد گرفت.

پسکوف گفت که عملیات ویژه نظامی با موفقیت برای روسیه به پایان می رسد و پس از آن روسیه و اروپا باید در خصوص نحوه تعامل با هم به توافق برسند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مقدمات سفر رییس جمهور روسیه به چین در مراحل پایانی آماده سازی است و مسائل زیادی در دستور کار این سفر قرار دارد.

کد خبر 6089136

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود