Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: جهان در ماه اوت نظاره‌گر حمله ائتلاف سعودی به کودکان بی‌گناه یمنی بود. ائتلاف سعودی اتوبوس این دانش آموزان را که بیشتر آن‌ها زیر ده سال بودند هدف قرار داد و ۴۰ نفر از آن‌ها را به شهادت رساند. بمبی که در این حمله استفاده شد ساخت آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این نخستین باری نبود که این اتفاق می‌افتاد. حملات هوایی ائتلاف سعودی در ماه ژوئن مرکز درمانی پزشکان بدون مرز را هدف قرار داد. این در حالیست که این مرکز به عنوان یک مرکز پزشکی برای درمان وبا شناسایی شده بود.

ائتلاف سعودی در ماه آوریل نیز یک مراسم عروسی در شمال غربی یمن را هدف قرار داد و ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم را که اکثرشان عضو یک خانواده بودند به شهادت رساند.

در جنگ یمن حداقل ۱۰ هزار نفر کشته و ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند و ۲۲ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. بدتر از همه این‌ها، قحطی یمن است که عوامل انسانی آن را به وجود آورده‌اند و نزدیک به ۸ میلیون نفر را در معرض مرگ و گرسنگی قرار داده است.

این فاجعه انسانی یک شبه اتفاق نیفتاده است. بیش از سه سال است که یک ائتلاف نظامی که از سوی عربستان و امارات هدایت می‌شود دائما در حال بمباران یمن است. آمریکا در این مدت مشاوره نظامی و اطلاعاتی به این ائتلاف می‌داد. دولت آمریکا به سوختگیری جنگنده‌های سعودی در حین پرواز هم کمک می‌کند. دولت آمریکا همچنان مجوز فروش بمب و موشک‌های این کشور به ائتلاف سعودی را صادر می‌کند. نگارنده گزارش افزود: ما نمی‌توانیم چشممان را به روی اقدامات ائتلاف سعودی یا نقشمان در رنجی که مردم یمن می‌کشند، ببندیم.

سی‌ان‌ان نوشت: اخیرا تلاش‌ها در واشنگتن برای پایان دادن به جنگ یمن افزایش یافته است. کنگره تهدید کرده است بودجه دفاعی سال جاری آمریکا را کاهش می‌دهد مگر اینکه دولت ترامپ –رئیس جمهور آمریکا- گواهی بدهد که ائتلاف سعودی برای کاهش تلفات غیرنظامیان، حل بحران بشری و پایان جنگ یمن اقدامات فوری و جدی انجام دهد. اما «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به جای اینکه از این فرصت استفاده کند تا ائتلاف سعودی پاسخگوی اقداماتی که انجام می‌دهد باشند کورکورانه بر اقدامات این ائتلاف مهر تایید می‌زند. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ائتلاف تمام تلاشش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان را انجام می‌دهد. این در حالیست که سازمان ملل اعلام کرده است ائتلاف سعودی مسئول کشته شدن اکثر کودکانی است که سال گذشته در یمن کشته شدند.

اما تصمیم دولت آمریکا برای افزایش حمایت از بمباران‌های ائتلاف در یمن قدرت نظارتی کنگره را به تمسخر می‌گیرد. چشم‌پوشی از بی‌توجهی عربستان به عرف‌ها و قوانین بین المللی در درگیری‌های مسلحانه به هیچ وجه جایگاه آمریکا در جهان را بهبود نمی‌دهد. همچنین حمایت از این جنگ نیابتی در یمن به هیچ وجه آمریکا را امن‌تر نمی‌کند.

نگارنده این گزارش در پایان تاکید کرد: بحران یمن در حال تشدید است و آمریکا باید اقدامی در این خصوص انجام دهد. عربستان نیز باید پاسخگو باشد. باید از همه طرفین بخواهیم خشونت‌ها را پایان دهند. مردم یمن در رنج و عذاب هستند و آمریکا باید به جای حمایت از بمباران آن‌ها برای برقراری صلح در منطقه تلاش کند. کنگره مسئول است و باید فورا برای حل این مشکل کاری انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد