Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - دبير ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور گفت: تقويت اعتماد عمومي و جلب مشارکت و حمايت مردم از تصميمات مسئولان نظام در حوزه اقتصادي و پاسخگويي به موقع به شبهات، شايعات و دروغ پردازي هاي رسانه اي درباره وضعيت اقتصادي کشور و مقابله با جنگ رواني اهداف اصلي تشکيل اين ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سيد رمضان شجاعي کياسري» رييس مرکز اطلاع رساني و امور بين الملل وزارت کشور که شب گذشته در دومين جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي به عنوان دبير اين ستاد تعيين شد در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، مهم ترين اهداف و ماموريت هاي اين ستاد را رصد، پايش و تحليل مستمر فعاليت هاي تبليغي رسانه ها، سياست گذاري رسانه اي، خبري و تبليغي در موضوعات مرتبط و ابلاغ به دستگاه هاي ذيربط در چهارچوب مصوبات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي ذکر کرد.
وي افزود: تشکيل ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور در نهمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي کشور (27 مرداد 97) و به منظور هماهنگي فضاي رسانه اي در حوزه اطلاع رساني و تبيين مسائل اقتصادي و مقابله و با جنگ رواني دشمن تصويب شد.
دبير ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور اظهار داشت: انتشار به هنگام اخبار و ايجاد هماهنگي بين منابع رسانه اي و خبري کشور، حفظ آرامش و امنيت جامعه و تقويت اعتماد عمومي و جلب مشارکت و حمايت مردم از تصميمات مسئولان نظام در حوزه اقتصادي و پاسخگويي به موقع به شبهات، شايعات و دروغ پردازي هاي رسانه اي بويژه درباره وضعيت اقتصادي کشور و مقابله با جنگ رواني اهداف اصلي تشکيل اين ستاد است.
شجاعي کياسري خاطرنشان کرد: نظارت بر اجراي سياست ها و تصميمات ستاد و ايجاد هماهنگي بين رسانه هاي کشور ازطريق ساز و کار مناسب وبرنامه ريزي رسانه اي زمان بندي شده براي دستيابي به جايگاه و نقش فعال و موثر در مواجهه با تبليغات دشمن نيز از ديگر ماموريت هاي ستاد تبليغات اقتصادي کشور است.
وي توضيح داد: رييس اين ستاد با تعيين و نصب رييس جمهوري انجام مي شود و به همين منظور رئيس جمهوري عبدالرضا رحماني فضلي را طي حکمي به اين سمت منصوب کردند.
** ستاد 19 عضو دارد
دبير ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور با يادآوري اين که اين ستاد 19 عضو دارد، گفت: «حسن رحيمي» نماينده قوه قضاييه و «بهروز نعمتي» عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي که هر کدام از سوي رييسان اين دو قوه تعيين و معرفي شدند که هم اکنون در اين ستاد عضو هستند.
وي گفت: در ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور معاونان وزيران، اطلاعات، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامي، صنعت، معدن وتجارت، امور اقتصادي و دارايي و جهاد کشاورزي نيز عضويت دارند.
شجاعي کياسري، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون صدا و سيما، معاون رييس کل بانک مرکزي، معاون فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون فرمانده نيروي انتظامي، معاون شوراي سياست گذاري ائمه جمعه، معاون دبير شوراي اطلاع رساني دولت، معاون اطلاع رساني دبير شوراي عالي امنيت ملي و معاون دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي از ديگر اعضاي اين ستاد عنوان کرد.
**دبيرخانه رکن ستاد تبليغات
وي توضيح داد: بر اساس مصوبه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي که در مرداد 97 ابلاغ شد، دبيرخانه اين ستاد مسئوليت هماهنگي تمامي فعاليت ها و اقدامات را زير نظر رييس ستاد بر عهده دارد و از طريق تشکيل کارگروه هاي مرتبط با ماموريت هاي مصوب به ايفاي مسئوليت مي پردازد.
رييس مرکز اطلاع رساني و امور بين الملل وزارت کشور با بيان اين که مطابق ابلاغ رييس جمهوري مدت فعاليت اين ستاد تا پايان خدمت دولت دوازدهم در نظر گرفته شده است، گفت: آيين نامه چگونگي فعاليت کارگروه هاي تخصصي در ستاد تدوين و تصويب مي شود.
وي اظهارداشت: بر همين اساس در دومين جلسه ستاد که دوشنبه برگزار شد چهار کارگروه «عمليات رواني»، «رصد و پايش »، «اقتصادي» و «توليد محتواي رسانه اي» تشکيل و اعضاي آنها نيز مشخص شد که احکام روساي کارگروه هاي به زودي صادر خواهد شد.
دبير ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور همچنين در خصوص اختيارات و مسئوليت هاي ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور بيان کرد: اين ستاد محور سياست گذاري و اقدامات رسانه اي در امور اطلاع رساني و تبليغي مرتبط با افکار عمومي است که به طور مستقيم يا غير مستقيم به حوزه اقتصاد کشور مربوط مي شود.
وي توضيح داد: طبق ابلاغ رييس جمهوري تمامي دستگاه ها و نهادهاي رسانه اي و تبليغي، موظف به همکاري کامل اعم از اجراي دستورالعمل ها، ارائه گزارش هاي درخواستي و انعکاس نتيجه اقدامات به ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي هستند.
شجاعي کياسري خاطرنشان کرد: عرصه فعاليت در فضاي مجازي نيز مشمول ضوابط و دستورالعمل هاي ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي مي شود.
وي همچنين گفت: تمام مسئولان و اعضاي قواي سه گانه، ائمه جمعه و کارکنان نهادهاي رسمي کشوري و لشگري موظف به رعايت و سياست هاي ابلاغي ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور بوده و در قبال اظهارات و اقدامات خلاف مصوبات ستاد مسئول هستند.
سيام**3070**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است