Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که سرنوشت مبهم جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی ؛ مخالفان این کشور را برآشفته و نگران کرده است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این روزنامه نوشت: زمانی که جمال خاشقجی یک منتقد برجسته حکومت سعودی هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، به شدت مخالفان خارج از کشور را غافلگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته نیویورک تایمز ؛ حتی برای کشوری که مدت ها از وحشت و فریب برای کنترل مخالفت ها استفاده کرده، دورنمایی که حکومت یک نویسنده مشهور مخالف را در کشور خارجی به قتل رسانده ؛ شروع یک تنش را نشان داد.
این روزنامه آمریکایی افزود : مخالفان سعودی خارج از کشور کوچکترین شکی ندارند که دولت آنها به علت نفوذ خاشقجی، وی را هدف قرار داده است. یک فرد مقیم آمریکا که اغلب در تلویزیون حاضر می شد و برای روزنامه واشنگتن پست ستون نویسی می کرد.
غانم الدوساری از دیگر فعالان رسانه ای که فالوورهای ( دنبال کننده ) بسیاری در شبکه های اجتماعی دارد، گفت: این یک پیام بسیار آشکار است، که دستان ما می تواند هر جایی که باشید، به شما برسد.
نیویورک تایمز نوشت: مرگ خاشقجی می تواند روابط عربستان با دولت ترامپ را تضعیف کند که یک رابطه نزدیک با رهبری سعودی برقرار کرده است.
این روزنامه می نویسد: ' برخی دیگر از مخالفان با فریب به خانه بازگردانده شده تا در صورت عدم سکوت دستگیر شوند. برخی دیگر بستگانشان در داخل دستگیر یا ممنوع الخروج شده اند. بسیاری گفته اند از عربستانی های دیگر در خارج از کشور بخاطر ترس از جاسوسی دوری می کنند و از ترس دستگیری و انتقال به عربستان ؛ به دیگر کشورهای عربی هم سفر نمی کنند.
عمر عبدالعزیز مخالف حکومت عربستان در کانادا اظهار داشت: آنها اهمیت نمی دهند که شما معروف باشید و دنبال کننده های زیادی داشته باشید یا خیر.'اگر حتی ذره ای از از آنها انتقاد کنیم، به دنبال ما می آیند.'.
اروپام**3234** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مخالفان سعودي جمال خاشقجي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

معترضان به سیاست‌های نتانیاهو و خانواده اسرای صهیونیستی خیابان‌های منتهی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را مسدود کردند و خواهان آزادی اسرا و برگزاری فوری انتخابات شدند.

دریافت 528 KB

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند