Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها یکی از مهمترین مشکلات موجود در برخی استان‌ها را گردو غبار دانست و گفت: عمق فاجعه کانون‌های گرد و غبار در خوزستان بالا است. ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ناصر حیدری‌پوری در آئین تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با 21 قرارگاه و نواحی استانی در کانون‌های گرد و غبار خوزستان همکاری داریم و تاکنون 20 هزار هکتار جنگل در کانون‌های 8 گانه بحرانی خوزستان از سال 95 تاکنون داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه عمق فاجعه گرد و غبار در خوزستان بالا است، عنوان کرد: تاکنون 17 هزار مالچ پاشی و 45 هزار هکتار قرق، عملیاتی و مدیریتی داشته‌ایم ولی به دلیل عمق فاجعه شرایط سختی داریم و خودمان راضی نیستیم.

 معاون سازمان آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع ابراز کرد: تعداد روزهای الوده در خوزستان کمتر شده به گونه‌ای که طبق اعلام سازمان هواشناسی شاخص آلودگی از 10 هزار به 3 هزار کاهش یافته است.

حیدری‌پوری با تاکید بر اینکه خودمان این بلا را بر سر خودمان آورده‌ایم، ادامه داد: کانون‌های گرد و غبار خوزستان در سال 2002 طبق نقشه مرتع درجه بوده که به دلیل برخی کم کاری‌ها و ندانتم‌کاری‌ها به اینجا رسیده است.

این مسئول ارشد سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه حق‌آبه‌های زیست محیطی را پرت کردیم، بیان کرد: هم اکنون تالاب شریف و منصوریه آب ندارند در حالی زمانی از کارون می‌گرفت.

حیدری‌پوری با بیان اینکه 2 یا 3 متر از نخل‌های 15 متری ریگان بم نمایان است، افزود: مقابله با گرد و غبار و اجرای طرح بیابان زدایی از جمله 3 شاخص مهم کنوانسیون بین المللی بیابان زدایی و مقابله با اثرات خشکسالی با حضور 195 کشور دنیا است.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک هزار و ۶۹ نفر در خوزستان به دنبال مشکل تنفسی ناشی از گرد و غبار راهی بیمارستان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دکتر میثم معزی بیان کرد: از آغاز بروز پدیده گرد و خاک از شامگاه یکشنبه تا ساعت هفت صبح امروز؛ دوشنبه 815 نفر و از ساعت هفت صبح تا 13، 254 نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: از تعداد کل مراجعین، 88 نفر در مراکز درمانی بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معزی تصریح کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، تمام بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند و از هم استانی‌ها درخواست می شود ضمن تردد حداقلی در فضای باز، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی باشند.

به گزارش تسنیم، مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدارس نوبت بعدازظهر و تمام مقاطع شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، شوش و کرخه به دلیل گرد و غبار امروز دوشنبه غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار