Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:55:35 GMT

مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۸۵۰۶

مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله  سعیدی امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در دیدار شورای شجره طیبه صالحین که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه بسیجیان بیان کرد: ایشان نسبت به روحیه جوانی و روحیه عاشورایی و حسینی بسیجیان تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به عملکرد کسانی که به آنها رای داده یا اموری را به تصویب می رسانند حساس باشند گفت: باید مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند؛ سکوت در برابر تصمیمات مسئولان موجب سلب مسئولیت نسبت به امور نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به امکانات موجود انتظار می رود که دین کامل محقق شود بیان کرد: دین حداقلی مورد انتظار اسلام از متدینین نیست و کسانی که بخواهد به دین حداقلی اکتفا کنند مورد مذمت قرار می گیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نخستین عبادت مورد انتظار حضرت حق از مومنان در جامعه اسلامی را برپایی نماز دانست و تاکید کرد: اقامه نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) و اهتمام دیگر معصومان و بزرگان دین نشان دهنده اهمیت اقامه نماز در دین مبین اسلام است.

وی پرداخت زکات را از دیگر دستورات الهی بعد از تشکیل حکومت اسلامی دانست و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر نیز دستور دیگر در جامعه اسلامی است که در دو بخش مسئولیت حاکمیت و مسؤولیت مردم قابل طبقه بندی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه وظیفه مردم د رحوزه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، خاطرنشان کرد: مردم اگر دیدند که مسئولی به وظیفه خود عمل نمی کند امر به معروف و نهی از منکر به صورت شفاف و صریح امری لازم است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به عملکرد کسانی که به آنها رای داده یا اموری را به تصویب می رسانند حساس باشند افزود: باید مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند؛ سکوت در برابر تصمیمات مسئولان موجب سلب مسئولیت نسبت به امور نیست.

امام جمعه قم یادآور شد: برخی اوقات مردم نیز غافل شده و توجه ندارند که مسئولان در انجام وظایف دچار اشتباه می شوند که در اینجا نقد با هدف اصلاح امور ضروری است.

انتهای پیام/ش

دیدار شورای شجره طیبه صالحین با آیت الله سعیدی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم

رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به این نکته اشاره کردند که معلم ها باید به دانش آموزان نگاه ملی بدهند که در نهایت این مسئله به رشد کشور منتج خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم