Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب افراطی لیگ شمال ایتالیا و رهبر حزب افراطی جبهه ملی فرانسه خود را به عنوان دو متحد برای مبارزه با وضعیت فعلی اتحادیه اروپا و شرکت در مبارزات انتخابات اروپایی اعلام کردند. ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: "ماتئو سالوینی"، رهبر حزب افراطی لیگ شمال ایتالیا و وزیر کشور و "مارین لپن"، رهبر حزب افراطی جبهه ملی فرانسه به عنوان سیاستمداران راست گرای پوپولیستی در مبارزه علیه اتحادیه اروپا خود را به عنوان دو متحد می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 6 مانده تا انتخابات اروپایی آن ها کمپینی علیه دشمنان اروپا را معرفی می کنند.

این دو حزب راست افراطی بزرگ در فرانسه و ایتالیا کمپین مشترک خود برای انتخابات پارلمانی سال آینده اروپا را آغاز کرده اند.

"مارین لپن" و سالوینی، در یک جلسه فدراسیون اتحادیه های صنفی در رم حملات شدیدی را به بروکسل انجام دادند. سالوینی در سخنانی تاکید کرد که در بروکسل دشمنان واقعی اروپا نشسته اند.

وزیر کشور ایتالیا همچنین انتقاد شدیدی به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و کمیسر مالی و اقتصادی این اتحادیه وارد کرده و گفت: این ها ناامنی های اجتماعی و ترس را به اروپا آورده اند و از ترک صندلی های خود اجتناب می کنند. وی مانند لپن خود را به عنوان یک آزادی خواه اروپایی می بیند. سالوینی در این باره گفت که ناجیان اروپا اینجا هستند نه در بروکسل. ما اینجا هستیم تا یک روح و رویا را به اروپا بازگردانیم.

"مارین لپن" هم اطمینان داد که ما علیه اروپا مبارزه نمی کنیم بلکه علیه اتحادیه اروپایی که به سیستم تمامیت خواهانه تبدیل شده است مبارزه می کنیم. چنین سیستمی با وعده های زیادی همراه بود اما نتیجه آن کاملا تلخ بود. لحظه کنونی تاریخی است. در انتخابات اروپایی ماه می مسئله اروپای ملت ها مطرح است.

لپن هم زمان از "استیو بانون"، استراتژیست ارشد سابق ترامپ و سیاست هایش فاصله گرفت. جنبش مد نظر بانون می خواهد بر انتخابات اروپایی اعمال نفوذ کند. لپن تاکید کرد که بانون یک اروپایی نبوده بلکه یک آمریکایی است. اروپا را تنها می توانند احزاب راست گرای فعال در این اتحادیه نجات دهند.

رسانه های غربی اخیرا خبر داده اند که  "استیو بانون" مشاور پیشین دونالد ترامپ قصد دارد با تاسیس یک بنیاد در اروپا از پوپولیست‌های راست اروپا حمایت کند. سیاستمداران آلمانی هدف بانون را "تاثیرگذاری بر انتخابات 2019 پارلمان اروپا" می‌دانند و درصدد مقابله با آن هستند.

استیو بانون، به عنوان یک پوپولیست راستگرای افراطی آمریکایی می خواهد در آینده عمدتا در اروپا اقامت کند تا بتواند به احزاب راستگرای اروپایی به منظور پیروزی در انتخابات اروپایی سال آینده کمک کند.

  وی چندی پیش در نشستی در رم اظهار داشت که وی بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر در آمریکا 80 درصد زمان خود را در اروپا خواهد گذراند تا بتواند بر این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشد. وی با راه اندازی جنبشی با عنوان The Movement"" می خواهد شبکه ای را برای اتحاد احزاب راست پوپولیستی در اروپا راه اندازی کند.

بانون، مشاور مناقشه‌برانگیز سابق ترامپ و از نمایندگان راست‌های افراطی این کشور، فرد شناخته‌شده‌ای به ویژه در ارتباط با برنامه‌های انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا و همچنین طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 بانون را به عنوان مشاور ارشد در کاخ سفید برگزید. اما این دو به دلیل اختلاف نظرهایی که با یکدیگر داشتند در اگوست2017 از هم جدا شدند.

در ماه می سال 2019 یک پارلمان جدید در اتحادیه اروپا تشکیل می شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی احزاب راست پوپولیستی و مشکوک به اروپا فرصت مناسبی را برای نشان دادن خود می بینند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند