Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:06:59 GMT

چشمه گُل رامیان در انتظار ساماندهی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۰۷۴۰

چشمه گُل رامیان در انتظار ساماندهی

باوجود ویژگی های خاص منطقه گردشگری چشمه گل رامیان، اقدام خاصی برای ساماندهی و ایمن سازی آن انجام نشده و این امر ضرورت توجه بیشتر مسئولان را نشان می‌دهد.

 

 

---

اسمش چشمه است اما گاهی طوفان به پا کرده و اینچنین با تیترهای «جوان ۲۴ ساله در چشمه گُل رامیان غرق شد»، «جستجو برای جسد ادامه دارد» و غیره در صدر اخبار استان گلستان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمه گُل در پنج کیلومتری جنوب شهر رامیان و در ۸۵ کیلومتری مرکز استان گلستان (گرگان) قرار دارد و از سه طرف به جنگل و کوه و از یک طرف به زمین‌های زراعی متصل است.

تاکنون هشت نفر در چشمه گُل غرق شده‌ و آخرین غرق‌شدگی مربوط به مردادماه امسال است.

«مهدی قره قاشی »مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان یکی از افرادی است که غواصی در چشمه گُل را برای بیرون کشیدن جسد، تجربه کرده است. وی در خصوص تجربه‌اش گفت: چشمه گُل رامیان یکی از مناطق خاص غواصی ایران است که تاکنون نمونه آن را در جایی ندیدم. من تا عمق ۳۵ متری پایین رفتم، منطقه بسیار تاریک است و چیزی دیده نمی‌شود و اگر بخواهید چیزی را پیدا کنید تنها بر اثر لمس کردن یافت می‌شود.

مجتبی جمالی سرپرست مدیریت بحران استان گلستان نیز در این زمینه گفت: با توجه به اهمیت چشمه گل و سابقه غرق‌شدگی‌ها مقرر شده فرمانداری رامیان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری و منابع طبیعی موضوع ساماندهی و مدیریت مجموعه را تعیین و تکلیف کند که این کار یا با واگذاری به بخش خصوصی و یا بخش عمومی انجام شود..

وی در خصوص فنس چنین توضیح داد: ایجاد فنس به لحاظ فیزیکی و موقعیتی امکان‌پذیر نیست ضمن آن‌که شنا کردن در آنجا ممنوع است./مهر

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم