Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@10:13:01 GMT

آن‌هایی که کمتر از یک ماه دانشجوی پزشکی بودند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۰۹۶۷

آن‌هایی که کمتر از یک ماه دانشجوی پزشکی بودند

رویداد۲۴ این دانشجویان عنوان کردند درحالی که شهریه را پرداخت کرده ایم و حتی کارت دانشجویی صادر شده، اما از حضورمان در کلاس ممانعت می‌شود.
یکی از آن‌ها که خواست نامش فاش نشود، گفت: برای پیگیری علت ممانعت از ورود به کلاس متوجه شدیم که اسامی ما از فهرست پذیرفته شدگان خارج شده است.
وی با بیان اینکه هیچ توضیحی در باره چنین اقدامی به ما داده نشده، افزود: به ما گفته شد دانشگاه آزاد قرار است یک بار دیگر با بررسی نتایج کنکور سراسری پذیرفته شدگان قطعی را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی دیگر از پذیرفته شدگان رشته پزشکی نیز گفت: درحالی به ما وعده رسیدگی به وضعیتمان را می‌دهند که هیچ تضمینی هم برای تحصیل ما در رشته‌ای که قبلا قبول شده ایم، وجود ندارد.
برخی از این دانشجویان می‌گویند به باور قبولی در رشته مورد علاقه خود از ثبت نام در سایر رشته‌ها در دیگر دانشگاه‌ها خودداری کرده و برخی از آن‌ها نیز در مواردی نیز انصراف داده اند از این رو یک تا دو سال از تحصیل محروم خواهند شد.
گفته‌های این دانشجویان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این خبر پذیرش ۴ هزار داوطلب دانشگاه آزاد خارج از ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور رسانه‌ای شد.
برخی کارشناسان آموزشی معتقدند: مسئله ایجاد شده برای برخی پذیرفته شدگان رشته پزشکی دانشگاه آزاد بی ارتباط با موضوع ظرفیت این دانشگاه نیست.
این درحالی است که مسئولان دانشگاه آزاد و مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه در اظهارات خود از تلاش برای حل این مشکل سخن می‌گویند.
محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح مشکلات پیش آمده در واحد علوم پزشکی توضیح داد: این داوطلبان جزء پذیرفته شدگان قطعی نبوده اند و در لیست ذخیره قرار داشتند، اما به صورت اشتباه شهریه پرداخت کردند که البته قابل برگشت است.
درحالی که مسئولان دانشگاه آزاد می‌گویند وضعیت پیش آمده مربوط به پذیرفته شدگان ذخیره بوده و هیچ تعهدی را برای دانشگاه به دنبال ندارد، اما پذیرفته شدگان این موضع گیری دانشگاه را سلب مسئولیت می‌دانند و می‌گویند تخلفات دانشگاه در ظرفیت جذب دانشجو منجر به بروز چنین مشکلی شده است.
آن‌ها از سازمان سنجش آموزش کشور رسیدگی به مشکل خود را خواستار شده و مدعی شدند در صورت حل نشدن مشکل خود از دانشگاه آزاد شکایت می‌کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانشگاه آزاد ثبت نام دانشگاه آزاد رشته پزشکی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمایشگاه رویداد کاریابی دانشگاهی صدرا (صنعت، دانشگاه و اشتغال) +تصاویر

فاضلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

وی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

فاضلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند