Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@21:11:53 GMT

◄ پلاسکو تا دو سال دیگر ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۲۶۳۳

◄ پلاسکو تا دو سال دیگر ساخته می‌شود

تین‌نیوز | 

ساخت پلاسکو بعد از مصوبه کمیسیون ماده 5 (سه هفته پیش) طی دو سال به سرانجام می‌رسد. محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر تأکید کرد: درحال‌حاضر به کسبه این ساختمان،‌ محلی برای کاسبی داده‌شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، در زمان گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو، نقشه‌ها تکمیل و پروانه ساخت نیز دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی‌کیا با اعلام این مطلب افزود: مسئله مهم ساخت‌وسازی است که باید در محل ساختمان پلاسکو انجام شود.

او تصریح کرد: در این رابطه با استاندار تهران جلسات متعددی برگزار و جمع‌بندی این شد که با اصرار مالکان سرقفلی ساختمان 5 طبقه در شمال ساختمان فروریخته پلاسکو، با هزینه خودشان ساختمان را بازسازی کرده و استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با یادآوری این‌که ساخت‌وساز ساختمان جدید پلاسکو در استانداری و شورای تأمین تصویب شد، گفت: همچنین کمیسیون ماده 5 طرح ساخت ساختمان مذکور را تصویب کرد. براین اساس در محل ساختمان پلاسکو،‌ساختمان جدید 20 طبقه‌ای شامل 5 طبقه در زیر و 15 طبقه روی زمین‌ساخته شود.

سعیدی‌کیا بابیان این‌که کار ساخت این ساختمان آغازشده و مسابقه معماری آن‌را به‌زودی برگزاری می‌کنیم، اظهارکرد:‌ بعد از کامل شدن معماری، مجوز را از شهرداری دریافت می‌کنیم. البته کار گودبرداری 5 طبقه زیرزمین درحال انجام است که مدتی زمان می‌برد.

او بابیان این‌که در زمان گودبرداری نقشه‌ها تکمیل و پروانه ساخت نیز اخذ می‌شود، تصریح کرد:‌ در همین مدت طراحی سازه و اسکلت ساختمان جدید پلاسکو انجام خواهد شد.

ساختمان قدیمی پلاسکو 30 دی‌ماه سال 1395 دراثر آتش‌سوزی شدیدی که در طبقات بالایی آغاز شد به‌کلی تخریب شد و موجب شهادت تعدادی از آتش‌نشانان فداکار کشورمان شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری ،خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شهر گهرو گفت: این پروژه در ۶۷ پلاک و در ۱۳۴ واحد احداث خواهد شد.

باقری بیان کرد: شهر گهرو در شهرستان کیار واقع شده و از شهرهایی است؛ که در آن کمبود زمین نداریم. مساحت کل سایتی که به پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است ۱۴ هکتار است که این ۱۳۴ واحد به مساحت ۱۲۹۰۰ متر مربع در فاز اول ۵ هکتاری از سایت یاد شده ساخته خواهد شد و در حال حاضر در مرحله اول تمام کسانی که واجد شرایط بودند، پوشش داده است.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت در همین سایت قرار دارند که پس از انجام قرعه کشی، زمین به آنها جهت ساخت واحدهای خود واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر گهرو در راستای مردمی سازی بیشتر در قالب گروه‌های ساخت دو نفره ساخته خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901291

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس