Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تا 15 مهر ماه، 5 میلی‌متر بارش اتفاق افتاده که این رقم نسبت به بلند مدت 2.5 برابر رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارندگی در آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تا 15 مهر ماه، 5 میلی متر بارش اتفاق افتاده که این رقم نسبت به بلند مدت 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر رشد داشته است.

وی با انتقاد از پراکنش نامناسب بارش در سال زراعی جاری تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان بیش از حد نرمال بوده، اما استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، قزوین، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد بارش‌های مناسبی نداشتند.

ضیاییان با اشاره به اینکه خشکسالی سال زراعی آبی گذشته کم سابقه بوده است،گفت: کاهش 29 درصدی بارش در سال زراعی گذشته و خشکسالی‌های پی در پی در 10 سال گذشته موجب شد تا کاهش منابع آب را تجربه کنیم که هم اکنون بارش‌های مناسب پاییز نمی‌تواند کمبود آب سال زراعی گذشته را جبران کند.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی فصلی آب و هوای کشور در پاییز سال 97/ایران همچنان با خشکسالی شدید آب‌شناسی روبه‌روست

رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جدید در اغلب نقاط کشور بارندگی نرمال را تجربه کردیم، تصریح کرد: در مناطق ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور بارندگی بیش از حد نرمال را داشتیم، اما این امر بدان معنا نیست که بارش های پاییزه بتواند کفاف خشکسالی و کمبود منابع آبی را بدهد.

انتهای پیام/

بارش های پاییزه در اغلب مناطق کشور نرمال بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه گزارش مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق کشور مقادیر تجمعی بارش ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.
بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.
از میان استان‌های کشور، استان‌های شمال غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6097395 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم