Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رحیم شهرتی فر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی با اشاره به این که محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان به صورت کاملا سالم تولید و عرضه می شود افزود: این در حالی است که متولیان بخش کشاورزی از استفاده کشاورزان از پساب فاضلاب جلوگیری می کنند چرا که به یقین آبیاری زمین های کشاورزی با آب ناسالم، موجب بیماری های مختلف شده و سلامت جامعه را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از کارگروه های شهرستان ها و مسئولات شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری خواست به صورت جدی روند آبیاری محصولات کشاورزی را رصد کنند و اجازه ندهند افراد متخلف به آبیاری زمین های کشاورزی با پساب فاضلاب اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در عین حال لزوم توجه جدی به افزایش کیفی محصولات تولیدی کشاورزی و رعایت استاندارد های تشویقی را هم یادآور شد و گفت: محصولات تولیدی در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دقت کامل کنترل می شود و در این میان کشاورزان هم باید همکاری لازم را با کارشناسان علوم پزشکی داشته باشند.
مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این کارگروه، گزارشی ار اجرای طرح افزایش سلامت و کاهش آلاینده ها در 8 محصول مهم کشاورزی ارائه کردند که با اجرای آنها تلاش می شود سبد غذایی خانواده ها از محصولات کشاورزی سالم با کمترین سموم استفاده شده، تامین شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سلامت غذا مردم کشاورزی سبد غذایی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی