Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@09:37:27 GMT

هزینه صدور کارت هوشمند ملی دوبرابر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۴۳۶۳

هزینه صدور کارت هوشمند ملی دوبرابر شد

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا این لحظه ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند و برای ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت صادر شده است.

وی ادامه داد: تا آبان ماه مراحل تولید بدنه کارت هوشمند ملی در کشور به اتمام رسیده و وارد فاز صدور کارت خواهیم شد و متقاضیانی که در ماه‌های اخیر ثبت نام کرده به ترتیب در اولویت قرار گرفته و به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: صدور کارت هوشمند برای متقاضیان کارت اولی که ۱۵ ساله بوده و تاکنون کارت ملی نداشته اند در اولویت بوده و از کارت‌های موجود برایشان صادر می‌شود.

وی افزود: با اینکه هزینه کارت هوشمند ملی برای ما دو برابر شده، اما این هزینه متوجه مردم نیست و برای اینکه مردم به سختی نیفتند هیچ تغییری در هزینه‌های ثبت نام آن‌ها به وجود نمی‌آید.

ابوترایب گفت: افراد می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور برای دریافت کارت هوشمند ملی با هزینه حداکثر ۳۱ هزار تومان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم ۱۱ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و ۲۰ هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می‌شود.

ابوترابی گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال هزینه صدور کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها

همتی فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: تعیین شهریه کودکستان‌ها، یکی از تکالیف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است که در قوانین و ضوابط به آن اشاره شده است.

او با بیان این که شهریه بر اساس آئین نامه و ضوابط بررسی شده؛ ادامه داد: برای شهریه کودکستان‌ها الگوی جدیدی طراحی شده و بر همان اساس هزینه‌ها از والدین گرفته می‌شود.

وی افزود: بخشی از تخلفات و انحراف فعالیت مراکز پیشین بر اساس قوانین مصوب پایین بودن شهریه بوده است.

او با بیان این که الگوی جدید برای شهریه در نظر گرفته شده؛ تصریح کرد: بر اساس الگوی جدید به شکل سامانه‌ای فرایند محاسبه و تعیین شهریه طراحی شده است.

همتی فر گفت: در حال حاضر در فرایند تعیین و تصویب شهریه کودکستان‌ها هستیم.  موسسان کودکستان‌ها موظف هستند مدارک مستند را در سامانه بارگذاری کنند تا میزان شهریه مشخص شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: در صورتی که کارشناسان اطلاعات ثبت شده را تایید کنند نرخ‌نامه ابلاغ شده و به طور همزمان در سامانه کودکستان‌یاب قابل دسترس خانواده ‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود