Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@03:51:02 GMT

رده‌بندی جدید ریسک پولشویی کشورها منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۸۰۲۹

رده‌بندی جدید ریسک پولشویی کشورها منتشر شد

پول‌نیوز -طبق شاخص پولشویی ۲۰۱۸ "بازل"، ترینیداد و توباگو بیشترین پیشرفت در مبارزه با پولشویی در جهان را دارد.

موسسه سوئیسی بازل هفتمین گزارش خود از ریسک پولشویی کشورهای جهان را منتشر کرد. این گزارش مبتنی بر ۲ استاندارد مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم است که دو مورد از لوایح ۴ گانه کارگروه FATFدر ارزیابی ریسک کشورها نیز محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخصه‌هایی نظیر فساد، شفافیت و حاکمیت قانون در این رتبه‌بندی موثر است.

در این رده بندی ۱۲۹ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ۱۰ کشور از جمله ایران و تاجیکستان به دلیل کمبود اطلاعات از رده بندی کنار گذاشته شده‌اند. به گفته این موسسه، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد دلار پولشویی در سطح جهان انجام گرفته و وضعیت بسیاری از کشورها در مقایسه با سال قبل یا تغییری نکرده یا پیشرفت‌ها بسیار جزئی بوده است.

به گفته این موسسه، در ۸۳ کشور از ۱۲۹ کشور مورد بررسی، نمره ریسک پولشویی بالای ۵ بوده است و میانگین نمره کشورها در سال ۲۰۱۸ معادل ۵.۶۳ عنوان شده است. تنها در ۴ کشور نمره ریسک پولشویی بیش از یک نمره بهبود یافته است.

از بین کشورهای مورد بررسی، ۷۷ درصد کشورها نتوانسته‌اند به اهداف تعیین شده مقابله با پولشویی توسط کارگروه FATF برسند.

ترینیداد و توباگو، بیشترین بهبود در مقابله با پولشویی را داشته است و پس از این کشور، تانزانیا، بولیوی، غنا، گرانادا، مونته نگرو، برزیل و مقدونیه قرار دارند. بیشترین افزایش ریسک مرتبط به پولشویی نیز متعلق به دانمارک بوده و پس از این کشور، ایسلند، اسلوونی، تایوان، فنلاند، لهستان، قبرس، آفریقای جنوبی، پرتغال و هلند قرار دارند.

موسسه بازل هم چنین فنلاند را دارای کمترین ریسک پولشویی جهان معرفی کرده است و استونی، لیتوانی، نیوزلند، مقدونیه، بلغارستان، اسلوونی و سوئد در رده‌های دوم تا هشتم جای گرفته اند.



منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پولشویی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟

رییس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

ایلنا در خبری نوشت: عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است، گفت: فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

منبع: خبر انلاین

tags # اخبار فرهنگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • (ویدئو) تیزر رسمی فیلم «مست عشق» منتشر شد
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند