Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@03:32:51 GMT

علت سقوط جت «خانواده باشاران» اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۰۴۵۳

علت سقوط جت «خانواده باشاران» اعلام شد

 نقص فنی و خطای انسانی مهمترین دلایل سقوط جت شخصی خانواده باشاران در ایران بود.

به گزارش صدای ایران از روزنامه حریت، گزارش فنی مرتبط با یک دستگاه هواپیمای جت مسافربری خصوصی ترکیه که در اسفندماه سال گذشته در ایران سقوط کرده بود، منتشر شد.

در فصل مقدماتی گزارش آمده است که یکی از سه سرعت سنج در هواپیما از کار افتاده و دخالت فنی خلبان آن در هدایت هواپیما نیز به شکل غلط صورت گرفته و در نتیجه خطای انسانی نیز در این سقوط نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تدوینگران گزارش سقوط فنی این هواپیما اعلام کردند که دو خلبان زن این هواپیمای جت در مورد چگونگی برخورد با شرایط اضطراری به اندازه کافی آموزش ندیده‌ بودند و نتوانستند در دقایق نخست پیش از بروز حادثه و قبل از کاهش ناگهانی ارتفاع اقدامات لازم را انجام دهند.

رسانه‌های ترکیه قبلاً اعلام کرده بودند یکی از خلبانان این هواپیما به نام بریل گبش، قبلاً خلبان هواپیمای نظامی بوده، اما افراد متنفذ شبکه فتح الله گولن زمینه اخراج او را از نیروی هوایی فراهم کرده بودند و او نیز به همین دلیل خلبانی یک جت خصوصی را برعهده گرفته بود.

هواپیمای سقوط کرده، یک فروند جت شخصی چلنجر بمباردیر 604 بود که به خانواده حسین باشاران، فعال اقتصادی ثروتمند ترکیه‌ای تعلق داشت و در این حادثه دختر او مینا، همراه با 6 تن از رفقای او و 4 خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.
در یازدهم اسفند پارسال 11 سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای که از شارجه امارات به مقصد استانبول در حرکت بودند، در پی گذر از آسمان ایران و در شهر کرد ابتدا از رادار خارج شده و سپس در برخورد با کوه دچار حادثه شده و سرنشینان جان خود را از دست دادند.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: باشاران سقوط جت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه