Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:56:20 GMT

سفارت ایران: بستن آب به روی عراق صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۳۳۷۴

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز چهارشنبه ادعاهای برخی رسانه ها در خصوص تصمیم ایران برای بستن آب به روی عراق را نادرست خواند و آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید 'موسی علیزاده طباطبایی' در اظهاراتی به رسانه های عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ برنامه ای برای بستن آب های مرزهای را به روی عراق ندارد و ادعاهایی که در این خصوص به معاون وزیر جهاد کشاورزی منتسب شده، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اظهاراتی منتسب به 'علیمراد اکبری' معاون وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که در رسانه های منطقه ای، بین المللی و داخلی عراق و شبکه های اجتماعی بازتاب داشت، آمده بود که ایران به دستور مقام معظم رهبری درصدد بستن هفت میلیارد مترمکعب آب جاری مرزی به روی عراق در مرزهای غربی و شمال غربی کشورمان است.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد خاطرنشان ساخت این ادعا واقعیت ندارد زیرا رودخانه های مرزی مشمول توافقنامه های امضا شده بین دو کشور از جمله توافقنامه 1975 الجزایر است.

طباطبایی افزود: آنچه علیمراد اکبری در حاشیه همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب گفته بود در خصوص انتقال آب رودخانه های داخلی در استان سیستان و بلوچستان بوده که دچار خشکسالی شده است و آنچه رسانه ها درباره سخنان اکبری منتشر کردند ناشی از ترجمه یا برداشت اشتباه از سخنان وی بوده است.

طباطبایی از این گونه انتشار اخبار در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی ابراز تعجب و بار دیگر تاکید کرد که ادعاهای مربوط به قطع آب صحت ندارد.

خبر منتسب به علیمراد اکبری از بامداد امروز در سطح رسانه های مختلف بین المللی و منطقه ای و داخلی عراق به طور گسترده ای بازتاب یافت و برخی نوشتند که ایران آب را به روی عراق بست امری که در شبکه های اجتماعی نوعی گلایه شدید را نسبت به ایران به دنبال داشته است.

برخی دیگر از کاربران عراقی نیز با تشکیک نسبت به این امر خواستار تحقیق در اصل خبر و صحت و سقم آن پیش از هر قضاوتی شده اند.

در ماههای گذشته برخی جریان های رسانه ای از هر فرصتی برای راه اندازی موج های تبلیغاتی با هدف تخریب روابط میان ایران و عراق استفاده می کنند.

ناظران روابط دو کشور نسبت به احتمال تشدید این گونه اقدامات مشکوک در آستانه اربعین و حین برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین هشدار می دهند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران