Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) امداد آذربایجان غربی گفت: 336 هزار و 800 صندوق صدقه در استان وجود دارد.

عزیز سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد صندوق، 174 هزار صندوق شامل صندوق های ثابت صدقات است که در خیابان ها، معابر، میدان های استان نصب شده است.
وی ادامه داد: باقی صندوق ها نیز شامل صندوق صدقات خانگی است که درمنازل آذربایجان غربی و تاکسی ها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مردم نیکوکار آذربایجان غربی در سال جاری، 35 میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم استان طی نیمه نخست امسال 544 میلیارد ریال به نیازمندان تحت پوشش این نهاد در قالب های مختلف کمک کردند.
سهندی افزود: مشارکت مردم خیر و نیکوکار آذربایجان غربی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، بیش از 37 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: این میزان افزایش با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رقمی قابل توجه است و در نیمه دوم امسال نیز امیدواریم این روند ادامه یابد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توسعه استفاده از صندوق های الکترونیکی در راستای کمک به افراد نیازمند با استفاده از کارت های بانکی است که در این خصوص 500 دستگاه در آذربایجان غربی نصب شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این صندوق ها که بیشتر در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی نصب می شود، به شماره حساب این نهاد متصل بوده و به طور مستقیم در اختیار این نهاد حمایتی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد کمیته امداد در حوزه جذب، 80 درصد درآمدهای این نهاد از طریق سیستم نوین و الکترونیکی در پایان برنامه پنج ساله از طریق تلفن بانک، برنامه کاربردی «سکه» و «سنا» و سایر برنامه ها پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا 144 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 39 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها در کمک مادی به مددجویان و متقاضیان خلاصه می شد ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شد که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد صدقه آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده