Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از ضرورت فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه فناورانه بسیار جدی در حال پیگیری است و در حوزه آموزش هم در بحث جذب دانشجو، شعبه خارجی و آموزش مشترک می‌توان کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در همایش معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که امروز (پنجشنبه ۱۹ مهرماه) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد؛ با تأکید بر اهمیت توسعه گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید بر وضعیت انسان توسعه یافته تمرکز شود؛ انسان توسعه‌یافته کسی است که شاخصه‌های توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فناورانه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی ادامه داد: در راه رسیدن به توسعه باید توسعه علمی و مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه همه جانبه کشور اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید برای شکوفا کردن استعدادها امکانات را فراهم کنند گفت: در این راستا اصل مقدس دانستن کار و تلاش بسیار مهم است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در این مسیر علاوه بر همه موارد فوق باید مصالح ملی بر مصالح فردی و حزبی مقدم دانسته شود که خوشبختانه تلاش ما هم در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی بر همین مبنا بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در بخش آموزشی باید به مواردی مانند استفاده از روش‌های نوین، قطبی سازی و ... توجه شود.

وی افزود: در موضوع قطبی‌سازی آموزش‌ها علاوه بر کارهایی که انجام شده است  از کارهای بزرگ نباید ترس داشته باشیم و حتماً باید به سراغ کارهای بزرگی چون آموزش‌های ملی برویم.

طیبی در خصوص ارتباط میان بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ایجاد رابطه تنگاتنگ میان بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی ثمرات خوبی دارد چون در هر کدام از بخش‌ها کارهای خوبی انجام شود به سایر بخش‌ها نیز کمک خواهد کرد.

وی در ادامه از ضرورت فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه فناورانه بسیار جدی در حال پیگیری است و در حوزه آموزش هم در بحث جذب دانشجو، شعبه خارجی و آموزش مشترک می‌توان کار کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان به لزوم کاهش هزینه‌ها و برندسازی هر چه بهتر آموزش‌ها در جهاد دانشگاهی اشاره و اعلام کرد:  یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد توجه به آموزش‌های نوین به ویژه موضوعاتی  است که تازه وارد کشور می‌شود؛ این  موضوع مهم است و جهاد دانشگاهی خیلی سریع می‌تواند وارد بحث این نوع آموزش‌ها شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جهاد دانشگاهي منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است