Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، سید خلیل منبتی اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران از فضای حرم مطهر رضوی دو رواق «شیخ حرعاملی» و «شیخ طوسی» برای استراحت شبانه زائران در نظر گرفته شده تا زائرانی که از راه دور و نزدیک به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، در این فضا‌ها به استراحت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: با گذشت دو سال از اجرای این طرح به دستور تولیت آستان قدس رضوی، به طور متوسط شبانه ۲۵۰۰ زائر در این رواق‌ها اسکان داده می‌شوند.

منبتی با اشاره به اینکه این دو رواق از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح پذیرای زائران هستند، اظهار کرد: رواق شیخ حر عاملی ویژه استراحت خواهران و رواق شیخ طوسی ویژه برادران است که در ابتدای ورودی این اماکن بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ پتو به زائران تحویل داده می‌شود تا برای استراحت از آن استفاده کنند.

وی افزود: همچنین بخش انتظامات حرم مطهر رضوی برای رسیدگی به امور و حفظ امنیت بیشتر زائران در زمان استراحت در طول شب در این فضا‌ها گشت‌زنی می‌کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در مورد مشخصات این رواق‌ها اظهار کرد: رواق شیخ حر عاملی با مساحتی حدود ۳۵۰۰ مترمربع در ضلع شرقی رواق دارالحجه قرار دارد و ورودی آن در وسط بست شیخ حر عاملی واقع شده است. رواق شیخ طوسی نیز با بیش از ۳۵۰۰ مترمربع در ضلع غربی رواق دارالحجه قرار دارد و ورودی این رواق که دست‌یابی به رواق دارالحجه را نیز تسهیل می‌کند در وسط بست شیخ طوسی قرار گرفته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد