Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:26:29 GMT

راه‌اندازی زنگ ورزش در مراکز توانبخشی بهزیستی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۷۷۷۰

راه‌اندازی زنگ ورزش در مراکز توانبخشی بهزیستی

مدیر کل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان توجه به مقوله ورزشی مددجویان است گفت: به همین منظور طی بخشنامه‌ای به مراکز ابلاغ شده که ساعتی را تحت عنوان زنگ ورزش در مراکز توانبخشی راه‌اندازی کنند. ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مصطفی سراج در هشتمین جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور که با حضور حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و داریوش بیات‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره در هفت رشته ورزشی برگزار شد که از جمله این رشته‌ها می‌توان به طناب‌کشی، فوتبال، فوتسال، دارت، پینگ پنگ و شطرنج اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات شاهد حضور هزار نفر از بیماران اعصاب و روان در سطح کشور بودیم که سهم بانوان در این دوره از مسابقات 200 نفر بوده و نسبت به ادوار گذشته حضور چشمگیری را داشته‌اند.

مدیر کل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از سیاست‌های سازمان فراهم کردن امکانات ورزشی، فرهنگی و تحصیلی برای مددجویان تحت پوشش است که این مسابقات نیز در راستای این سیاست و با حمایت بهزیستی کشور برگزار شده است.

سراج گفت: با برگزاری این مسابقات ما دو هدف را دنبال می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به افزایش اعتماد به نفس مددجویان تحت پوشش سازمان و همچنین تغییر نگرش و نگاه جامعه به این افراد اشاره کرد و این جشنواره بهانه‌ای است برای حضور فعال این گروه در جامعه.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری یک روزه این جشنواره میزگردهای علمی نیز با حضور اساتید و معاونین توانبخشی استان‌ها برگزار شده است گفت: در ادامه نیز میزگرد علمی در 28 مهرماه به صورت گسترده‌تر و با حضور اساتید و معاونین توانبخشی بهزیستی در استان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی نواخته شدن زنگ ورزش در مراکز توانبخشی است گفت: در این زمینه تمهیدات لازم و بخشنامه‌های مورد نیاز به مراکز ابلاغ و تمامی مراکز ملزم هستند که ساعتی را تحت عنوان زنگ ورزش در مراکز خود راه‌اندازی کنند.

سراج افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌های ورزشی فرصتی برای شناسایی استعدادهای معلولان در حوزه ورزش است که در ادامه نیز تلاش می‌شود این افراد برای حضور در مسابقات سطح بالاتر از جمله استانی و ملی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شوند.

انتهای پیام/

R1491/P30441/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت