Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز 20 مهرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه دوم با توصیه هگمان به رعایت تقوای الهی، به مناسبت‎های این ایام اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار همدانی، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جموری اسلامی را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار رؤسای قوای سه‌گانه و جمعی از مسئولان، تصریح کرد: ایشان در این دیدار خطاب به سران قوا، تأکید کردند که مشکل جامعه را از جمله مشکل نظام بانکی، اشتغال و تورم را با جدیت حل کنید و همچنین بر رسیدگی به مشکلات طبقه ضعیف با مشورت و کار شبانه روزی تأکید داشتن.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گذشته بارها بر کلمه مشورت تأکید کرده‎اند، گفت: از امام جواد(ع) نقل شده که «مشورت مبارک است».
آیت‎الله امامی کاشانی با تشکر از اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در بیانیه‌ای با 900 امضا امادگی خود را برای کمک به دولت اعلام کرده اند، گفت: این امور را باید با مشورت با صاحب‌نظران، دانشگاهیان و اقتصاددان تدبیر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر درباره پرهیز از مشورت با افراد بخیل، جوان و ترسو، یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند، مشکلات با ظرفیتهایی که کشور دارد، قابل حل است و به لطف خدا بر تمامی تحریم‎ها و توطئه‌های دشمن فائق خواهیم شد و دشمنان خواب شومی را که دیده‌اند و آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

خطیب جمعه این هفته تهران در بخش بعدی سخنان خود با درخواست یکماه قبل دولت آمریکا از مرکز تحقیقات مجلس این کشور به تهیه طرحی برای تسلط بر ایران و نتیجه این طرح، گفت: در این طرح آمده که در ابتدا حکومت و حاکمان ایران و در د وهله نخست دولت و بقیه قوا را به فساد سیستماتیک متهم کنید تا مردم فکر کنند همه حکومت و رهبران و مسئولان آن فاسد هستند لذا توجه داشته باشید هر سخن و حرکتی در این مسیر، کمک به دشمن است.

گزارش ایکنا حاکی است، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران و در ادامه مطالب خود در خطبه‎های قبل درباره فساد و مفسد، به آیاتی از سوره قصص؛ «وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ» اشاره و تصریح کرد: خداوند خطاب به پیام می‎فرماید: و با آنچه خدايت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنيا فراموش مكن و همچنانكه خدا به تو نيكى كرده نيكى كن و در زمين فساد مجوى كه خدا فسادگران را دوست نمى دارد.

وی افزود: این نصیب در بیانات مختلف اهل بیت (ع) بیان شده است؛ از جمله در فرمایش امام علی(ع) که می فرمایند: آنچه خدا به تو داده اعم از جوانی، قدرت، زبان، بینایی، کار، توان، غنا و ... آن مقئاری که برای دنیاست بهره بگیر و بقیه را برای آخرت بگذار. یعنی نشاط، جوانی، قوت و سلامت برای دنیا و زندگی است ولی نه فقط زندگی دنیا؛ تمرکمز روی دنیا فسادآوراست. به دنیایت در هین اندازه که دالان آخرت است، بپرداز.

خطیب جمعه این هفته تهران با ذکر روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: گرانفروشی، عیاشی و آنچه در ظاهر از فساد دیده می شود، یک باطنی دارد که ظاهر از آن باطن نشئت گرفته است؛ کسی که باطن و نیت خود را درست کند و از چارچوب خارج نشود، خدای متعال ظاهر او را درست می‎کند ولی کسی که در باطن  خیانت کند، در هوا و هوس باشد، خدا ظاهر او را هم آلوده نشان می‎دهد؛ ریشه فساد، آروزهای طولانی، حرص، کبر و غروراست.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن امامی کاشانی نماز جمعه قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند