Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@23:47:30 GMT

تشکیل بانک جدید ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۹۱۲۸

تشکیل بانک جدید ممکن نیست

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبداله بهرامی اظهار کرد: در شرایط حاضر تشکیل بانک دیگر را به صلاح تعاونی‌ها نمی‌دانم چون تعاونی‌ها سرمایه بالایی ندارند که بخواهند برای تشکیل یک بانک جدید اختصاص بدهند.

وی با بیان اینکه وجود یک بانک قوی و دارای منابع مالی بسیار، بهتر می‌تواند مطالبات بخش تعاون را محقق کند، افزود: با این حال سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و بر اساس آمارها بین ۳ تا ۵ درصد اقتصاد، دست بخش تعاون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبعا با چنین سهمی تشکیل یک بانک جدید ممکن نیست و نمی‌توان بانک دیگری تاسیس کرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، تعاونی‌ها با شعار تقویت نمی‌شوند و تا زمانی که به قدرت و تمکن مالی نرسیدند، نمی‌توانند سرمایه‌های خود را در اختیار بانک دیگری بگذارند.

بهرامی تاکید کرد: درحال حاضر حمایت از بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه بانک برای خدمت‌رسانی بیش‌تر به تعاونگران مدنظر ماست. وی درعین حال بر لزوم حمایت بیمه‌ای از قالیبافان تاکید کرد و گفت: امنیت شغلی و آینده بافندگان به بیمه وابسته است و دولت باید دست از حمایت قالیبافان برندارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف افزود: متاسفانه عزم و اراده جدی برای پوشش تامین اجتماعی همه قالیبافان وجود ندارد و از طرفی تسهیلات مورد نیاز آن‌ها در اختیارشان قرار داده نمی‌شود، در حالی که برابر قانون حق بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی را دارند.

قانون بیمه تامین اجتماعی بافندگان و قالیبافان در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسید. بر اساس این قانون، همه بافندگان کشور می‌توانند با دریافت گواهی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تایید ادارات صنعت، معدن و تجارت، از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. علیرغم آنکه دولت در لایحه بودجه‌های سنواتی اعتباری برای کمک به بیمه قالیبافان پیش‌بینی می‌کند اما این رقم طی سال‌های گذشته به دلیل ناکافی بودن به ثمر نمی‌رسد و جمع بسیاری از بافندگان از دریافت آن و پوشش بیمه‌ای محروم می‌مانند.

هم اکنون نزدیک به یک میلیون بافنده در کشور فعالیت می‌کنند که مشکل بیمه بسیاری از آن‌ها برطرف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صنعت فرش بیمه قالیبافان بانک توسعه تعاون اقتصاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود

به گزارش جماران؛ «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان