Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه امروز بندر دیر با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر اظهار داشت:پیاده روی اربعین نماد حیات شهید و جاودانگی است.

وی با بیان اینکه زائران حسینی در طرح نائب الشهید شرکت کنند، افزود: حرکت حماسی پیاده روی اربعین را ارج بگذاریم و بزرگ بشماریم که نماد عزت و قدرت شیعه و وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل اقتصادی حل شوند

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه های جدی مردم مسائل  اقتصادی  است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از یک سو به سران سه قوه اختیارات کامل در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده‌اند و از سویی همه دستگاه‌ها و نهادها  و جناح‌های سیاسی را برای حل این مسائل به یاری رساندن به دولتمردان فرا خوانده اند.

وی افزود: دولت در راستای حل مشکلات مردم باید تصمیم جدی و عملیاتی بگیرد واز ظرفیت نخبگان و اقتصاد دانان دلسوز که به میدان آمده اند استفاده کند.

حسینی با تأکید بر لزوم برخورد خردمندانه با تحریم‌ها در راستای حل مسائل اقتصادی و ناامید کردن دشمن از اثر گذاری تحریم ها عنوان کرد: وظیفه دینی واخلاقی مسئولان است که نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم اهتمام داشته باشند تا دشمنان خارجی و سست عنصران داخلی که بدنبال ایجاد یاس وناامیدی در کشور  و عملیاتی کردن وابستگی به آمریکا هستند راه به جایی نبرند.

وی ادامه داد: دلخوشی‌های رئیس جمهور آمریکا برای براندازی این نظام بواسطه عدم درک صحیح از انقلاب اسلامی و نشناختن روحیه معنوی و انقلابی مردم ماست.

دشمن دنبال القای ناامیدی است

خطیب جمعه دیر  با بیان اینکه دشمن به دنبال القاء ناامیدی در جامعه است،افزود: کسانی که طبق میل دشمن، وابستگی و پناه بردن به آمریکا را تبلیغ می کنند خیانت کار هستند.

وی گفت: در مقابل جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن باید بصیرت داشته باشیم و با اتکا به ظرفیت‌ها و پتانسیل های داخلی بار دیگر به آنها سیلی خواهیم زد.

حسینی بیان کرد: عده ای با این عنوان که باید بهانه را از دشمن بگیریم بدنبال امتیاز دادن به دشمنان هستند که مردم باید بیدار باشند.

وی در رابطه با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: رفتار موافقین و مخالفین این لایحه در شأن جمهوری اسلامی نبود  و بجای اتهام زنی به یکدیگر باید منطقی صحبت می کردند.

امام جمعه بندر دیر اظهار کرد: برخلاف موافقین این لایحه که می گویند دستاوردهای زیادی دارد، وزیر امور خارجه صریحا گفتند که قول حل مشکلات را نمی دهیم و تنها بهانه‌ای از دشمن گرفته می‌شود.

بهانه های آمریکا تمامی ندارد

وی افزود: بهانه های آمریکا تمامی ندارد و باید با اقتدار، قدرت و قاطعیت در برابر  این زیاده خواهی بایستیم.

حسینی با گرامیداشت یاد شهید نادر مهدوی و روز نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما بویژه نیروی دریایی  سپاه در خلیج فارس از اقتدار کامل برخوردار است تا جایی که آمریکا ناو هایش را از خلیج فارس بیرون کرده است.

خطیب جمعه دیر درباره هفته پیوند اولیاء ومربیان عنوان کرد: والدین بیشتر با مدرسه و آموزش و پرورش در ارتباط باشند تا روند تعلیم وتربیت فرزندانشان بهتر دنبال شود.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی و افتخارات اخیر ورزشکاران و گرامیداشت یاد بهرام شفیع مجری پیشکسوت صدا و سیما بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی بواسطه کم تحرکی است که باید ورزش همگانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

کد خبر 4427963

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی شهرستان دیر اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین حسینی گرگان مشهد بوشهر شیراز اربعین 97 شهرکرد خرم آباد یاسوج سنندج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی

از سال ۲۰۰۸، سازمان ملل، ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت را، به‌عنوان ماه جهانی آگاهی از اتیسم نام‌گذاری کرده است.

تهران-ایسنا-اتیسم یک واژه یونایی است که ترجمه لغوی آن خودگرایی یا درخودماندگی می‌شود. یک روان‌پزشک فرانسوی به نام «لئو کانر» نخستین بار این واژه را درباره کودکانی که بیش از حد گوشه‌گیری می‌کردند، به کار برد. وی این مسئله را در سال ۱۹۴۳ مطرح کرد، اما اولین توصیف از کودکی که دارای اختلال اتیسم بوده، به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد.

اتیسم یک اختلال عصب‌رشدی است که در آن بخش‌های مختلف مغز در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. این اختلال در سه سال اول عمر ظهور می‌کند و شاخصه اصلی آن نقص در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری است. اتیسم باعث می‌شود تا فرد، دنیا را متفاوت از دیگران ببیند، بشنود و حس کند. همین عامل باعث می‌شود تا رفتارها و تعاملات فرد دارای اتیسم متفاوت از دیگران باشد و برای اعضای جامعه عجیب به‌نظر برسد.

در آوریل ۲۰۱۸ مرکز کنترل بیماری‌ها و شیوع امراض آمریکا، میزان شیوع اتیسم را یک نفر در هر ۵۹ تولد اعلام کرد. در سال ۲۰۲۰ این آمار به یک نفر در هر ۴۴ نوزاد متولدشده و در سال ۲۰۲۳ این آمار به یک نفر در هر ۳۶ نوزاد رسید. این شواهد نشان‌دهنده پیشرفت شیوع اختلال طیف اتیسم است.

متاسفانه تا کنون هیچ درمان قطعی (دارویی یا غیردارویی) برای این اختلال کشف نشده است. با این حال تشخیص به‌موقع اتیسم در بسیاری از موارد، اگر با دریافت درمان‌رفتاری و خدمات توان‌بخشی همراه شود، می‌تواند علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این خدمات و درمان‌ها به افراد اتیستیک کمک می‌کند تا بتوانند رفتارها و هیجان‌های خود را کنترل کنند.

همه این‌ها از جمله دلایلی هستند که نشان می‌دهد آگاهی از اتیسم از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با همکاری با انجمن اتیسم، در راستای آگاهی‌بخشی در مورد این اختلال گام بردارند. برای مثال روبیکا بخش‌های مختلف سوپراپلیکیشن خود را مانند پیام‌رسان، پخش زنده، لندینگ صفحه اصلی و ... به این موضوع اختصاص داده است.

همچنین روبیکا به راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی اتیسم کمک کرد. این سامانه در راستای دسترسی راحت‌تر همه اعضای جامعه از سرتاسر ایران به مشاوره و آگاهی درباره اتیسم راه‌اندازی شده است. مردم می‌توانند با تماس با این مرکز، درباره نشانه‌های اتیسم، مشکلات رفتاری و ارتباطی، مشکلات حسی و شناختی، مشکلات والدین دارای فرزند اتیسم و ... راهنمایی دریافت کنند.

دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم و دیگر اختلال‌ها قدم بگذارند و امکانات خود را به این موضوع اختصاص دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند