Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، در حالی که بازگشت بازارهای سهام از سقوط سنگین دو روز گذشته، حال‌ و هوای سرمایه‌گذاران را بهتر کرد، قیمت نفت پس از سقوط سنگین خود دوباره به بالای ۸۰ دلار بازگشت. بازارها با اعلام چشم‌انداز آژانس بین‌المللی انرژی که نشان می‌داد عرضه کافی خواهد بود و تقاضا کاهش خواهد یافت، تضعیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام به سوی ثبت اولین افت هفتگی خود در ۵ هفته اخیر پیش می‌رود. در عین حال آن‌ چه این هفته بر قیمت‌های نفت فشار وارد کرد، جهش بزرگ میزان ذخایر نفت خام آمریکا و کمرنگ شدن نگرانی‌ها از تحریم‌های قریب‌الوقوع ایران است.

روز جمعه قیمت نفت با بازگشت بازار سهام و سود آنها تقویت شد؛ در حالیکه روز پنج‌شنبه قیمت نفت خام تحت فشار سقوط گسترده بازارهای سهام قرار گرفت و به شدت کاهش یافت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال که روز پنج‌شنبه ۳.۴ درصد سقوط کرده بود، تا ساعت ۱۷:۱۲ به وقت تهران، ۳۴ سنت رشد کرد و به ۸۰.۶۰ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۴۵ سنت بالا آمد و به ۷۱.۴۲ دلار رسید.

با این همه، گزارش ماهیانه آژانس بین‌المللی انرژی هم به بازارها فشار آورد. این آژانس اعلام کرد بازارهای نفت فعلا از لحاظ عرضه در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. همچنین آژانس پیش‌بینی خود برای رشد تقاضا در سال جاری و سال آینده را کاهش داد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود که کشورهای صنعتی را در مورد سیاست‌گذاری‌های انرژی خود راهنمایی می‌کند، دلیل این کار را چشم‌انداز ضعیف‌تر اقتصادی جهان، نگرانی‌های تجاری، قیمت‌های بالاتر نفت و اصلاح داده‌های چین، اعلام کرد.

کد خبر 4428057

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت برنت نفت خام اربعین ۹۷ بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران تولید نفت صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران دلار بورس بازار سهام بازار ارز ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد