Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکایی‌ها می‌خواهند با بالا نگه داشتن سطح تنش در سوریه، هاله‌ای از ابهام در خصوص آینده در غرب آسیا ایجاد کنند.

آنطور که خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده، لاوروف گفته که آمریکا با استفاده از سلاح شبه‌نظامیان طرفدار خود در سوریه، می‌خواهد یک شبه دولت در شرق فرات ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در این خصوص گفته: «در شرق رود فرات، سرزمین‌های وسیعی هست که در آنجا اتفاقات غیرقابل‌قبولی در حال رخ دادن است. ایالات متحده در تلاش است که با استفاده از متحدان سوری خود به خصوص کُردها، یک شبه دولت در آنجا ایجاد کند.»

وزیر خارجه روسیه به تلاش آمریکا برای بر هم زدن ترکیب جمعیتی برخی از مناطق سوریه و یادگاری گذاشتن اختلافات سرزمینی برای فردای این کشور هم اشاره کرده و گفته که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که در سرزمین‌های تحت تسلط نیروهای وفادار به واشنگتن، آوارگان اسکان یابند.

لاوروف در این خصوص تصریح کرده: «این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که در مناطق تحت تسلط دولت سوریه، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی نمی‌خواهند تا پیش از شروع روندی سیاسی که آنها آن را قابل اطمینان بدانند، شرایط اسکان آوارگان ایجاد شود.»

وی ادامه داده: «سوال این است که چرا کسانی که در ناحیه تحت کنترل آمریکا و طرفدارانش در شرق فرات حضور دارند، تا شروع روند سیاسی قابل اطمینان صبر نمی‌کنند؟»

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • (ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست