Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@04:22:13 GMT

روسیه پرتاب فضاپیماهای سرنشین دار ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۴۳۴۸

روسیه پرتاب فضاپیماهای سرنشین دار ممنوع کرد

رکنا: روسیه پس از سانحه ای که روز پنجشنبه برای فضاپیمای سایوز بوجود آمد و در نتیجه آن دو فضانورد روس و آمریکایی دقایقی پس از پرتاب به زمین بازگشتند، پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی را به حالت تعلیق درآورد.

شرکت فضایی روس کاسموس که اکنون تنها شرکت اعزام فضانوردان در جهان به حساب می آید، اعلام کرد: تصمیم گرفته شده است تا روشن شدن علت سانحه فضایی، پرتاب فضاپیماهای سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی را که در زمان حاضر فقط از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان صورت می گیرد، متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه همچنین کمیسیون تحقیقات برای بررسی سانحه فضایی اخیر تشکیل داده است.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه که مسئول امور فضایی در دولت روسیه است روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت که علت سانحه فضاپیمای سایوز بروز نقص فنی هنگام جدا شدن بخش اول موشک حامل بود.

وی با اشاره به اینکه روسیه با آمریکا موافقتنامه برای استفاده فضانوردان آمریکایی از فضاپیماهای سایوز برای انتقال به ایستگاه فضایی بین المللی دارد، اظهار کرد: امیدواریم آمریکا وضعیت بوجود آمده را درک کند.

در همین حال سرگئی کریکالف مدیر اجرایی شرکت دولتی روس کاسموس به ریانووستی گفت: برنامه پرتاب ها به ایستگاه فضایی بین المللی و نیز تاریخ بازگشت خدمه ایستگاه به کره زمین تغییر کرده است.

وی افزود: به احتمال زیاد تاریخ پرتاب موشک فضایی باری (پروگرس) به فضا نیز تغییر می کند.

فضاپیمای سایوز دقایقی پس از پرتاب از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان با نقص فنی مواجه شد و یک فضانورد روسی و یک آمریکایی با کپسول ویژه سایوز به زمین بازگشتند.

این نخستین سانحه برای فضاپیماهای سرنشین دار در روسیه معاصر (27 سال پس از فروپاشی شوروی) است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فریبا رازی داشت و باید سریع عروس می شد / پیمان با عروس باردار داماد شد! 2 زن اجازه دادند شوهرشان زن سوم بگیرد! / مرد 3 زنه چه رازی داشت؟! اجل به دزد مهلت خروج از محل سرقت را نداد ! +فیلم 5 روز تجاوز مرد شیطان صفت به 2 دزد خانه اش!+ عکس دردناکترین عکس از کباب کردن خرس در نوشهر! ازدواج دختر تهرانی با قاتلی خشن در زندان! + عکس این قاتل خونسرد را می شناسید؟! / او به کسی رحم نمی کند! حادثه عجیب جوان تهرانی بخاطر خانم مجری صدا و سیما / اورژانس سر رسید + فیلم این دختر ازدواج ساختگی کرد! / او دلیل عجیی داشت! + عکس سمی مهلک در فنجان بن سلمان! + جزییات عکس بی حجاب همسر ماکرون در بازدید از یک مسجد ایرانی + جزییات فیلم لحظه کشته شدن شاه اینستاگرام ! + فیلم و عکس 16+ تجاوز به زن باردار همسایه در حیاط خانه اش+عکس دختر بنز سوار مرد 45 ساله را به قتل رساند + عکس بازیگر زن ایرانی تسلیم شد و در بیمارستان بستری شد + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ایستگاه فضایی بین المللی زمین دار آمریکایی پرتاب عکس فیلم زن قتل زندگی زندان ویدیو ها گریه شیطان کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد

بی‌احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ساعت حدود 5:45 صبح امروز؛ بی‌احتیاطی و برخورد یک دستگاه پژو پارس با آیلند جداکننده و بشکه‌های ترافیکی و سپس برخورد با پاکبان؛ منجر به فوت پاکبان شهرداری مشهد شد.

این سانحه در قسمت کندرو بزرگراه شهید میرزایی رخ داد و منجر به فوت پاکبان شریف؛ «موسی شیرویه» شد.

براساس گزارش اولیه پلیس؛ سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل خودرو؛ عامل اصلی این سانحه بوده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • امام جمعه بلوک براثر سانحه تصادف درگذشت
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد