Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، راب پورتمن روز جمعه با انتشار یادداشت توئیتری نوشت: ناپدید شدن جمال خاشقچی به طور باورنکردنی نگران کننده است.
وی افزود: من به جمع بیش از 20 تن از همکارانم که نامه ای را برای رئیس جمهوری فرستاده اند می پیوندم تا بخواهیم بر اساس قانون پاسخگویی جهانی به حقوق بشر این مساله را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سناتور جمهوریخواه تاکید کرد: ما به پاسخ نیاز داریم.
بیش از 20 سناتور جمهوریخواه و دمکرات آمریکا خواستار تحقیق درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی شدند.
این تحقیق که 22 سناتور، به ریاست باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و باب منندز، عضو دمکرات این کمیته خواستار انجام آن شده اند، می تواند موجب اعمال تحریم های آمریکا علیه خارجیان مسبب ناپدید شدن و احتمالا کشته شدن خاشقچی شود.
این سناتورها در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشتند، طبق قانون فعلی کشور، رهبران کمیته روابط خارجی سنا اجازه دارند از رئیس جمهوری کشور بخواهند تا تعیین کند که آیا یک فرد خارجی مسوول قتل خودسرانه، شکنجه یا نقض حقوق بشر به رسمت شناخته شده در سطح بین المللی است یا خیر.
در این نامه همچنین آمده است، انتظار داریم که در جریان روند تعیین مسوول این امر، همه اطلاعات مرتبط، از جمله اطلاعات مربوط به عالیرتبه ترین مقامات دولت عربستان، را در نظر بگیرید.
خاشقچی هفته گذشته برای ثبت و دریافت مدارک مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما از آنجا خارج نشده و هنوز خبری در مورد زنده بودن وی وجود ندارد.
بر اساس شایعه منتشر شده، خاشقچی توسط 15 ماموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول رفته بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به کشور خود باز گشته اند.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود.
یک سال پیش خاشقچی در یادداشتی در واشنگتن‌پست نوشته بود: من خانه، زندگی و شغلم را برای اینکه صدایم شنیده شود در عربستان رها کردم... اکنون می‌توانم آزادانه سخن بگویم درحالی‌که خیلی‌ها نمی‌توانند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد