Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی ماده جدیدی را ساختند که قادر است کربن موجود در اتمسفر را جذب کرده و از آن برای تقویت یا ترمیم خود بهره بگیرد.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این ماده جدید یک نوعی هیدروژل است که از جنس آمینوپرویل متاکریل آمید (APMA)، پلیمر گلوکز و نوعی آنزیم موسوم به اکسیداز گلوکز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما ترکیبات فعال این ماده بخشی از سلول های گیاهی موسوم به کلروپلاست هستند که در فرآیند فتوسنتز نقش کاتالیزور نور را بر عهده دارند. محققان این ترکیبات را از برگ های اسفناج استخراج کرده و به هیدروژل افزودند.
این ماده مصنوعی با استفاده از کلروپلاست قادر است کربن را از ترکیب دی اکسید کربن موجود در اتمسفر استخراج کرده و مانند درختان از آن برای رشد خود استفاده کند.
این قابلیت علاوه بر پاکسازی هوا از کربن، امکان ساخت سطوحی با قابلیت خودترمیمی را فراهم می کند. حمل این ماده نیز ساده تر از سایر مواد است. در واقع کافی است یک ساختار سبک از این ماده به محل موردنظر حمل شود و پس از رسیدن به مقصد این ماده با استفاده از کربن موجود در اتمسفر خود را حجیم می کند.
به اعتقاد محققان ام آی تی این تحقیقات نشان می دهد که دی اکسید کربن لزوما یک ماده مضر و هزینه ساز نیست؛ بلکه می توان از وجود آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كربن خودترميمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کیفیت معابرشهری یکی ازعوامل موثردر تردد مردم در سطح شهر وهمچنین یکی ازشاخص‌های رضایت ازعملکردشهرداری‌ها محسوب می‌شود. خیابان بنفشه یکی از محله‌های کوی فرهنگیان اهواز است که وضعیت بد آسفالت معابر این منطقه مشکلات فراوانی برای ساکنان آن ایجاد کرده است و شهروند خبرنگار ما ضمن گلایه از عملکرد ضعیف شهرداری منطقه ۳ اهواز درخواست ساماندهی و بهسازی آسفالت این معابر را دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام بنده چندین مرتبه با سامانه ۱۳۷ و شهرداری منطقه ۳ اهواز جهت اسفالت ورودی خیابان بنفشه واقع در اهواز منطقه ۳ شهرداری اهواز هم به صورت تلفنی و حضوری پیگیر شدم الان چند سال فقط وعده الکی میدن هیچ کاری برای مشکلات خیابان انجام ندادن خواهشا از صدا و سیما درخواست رسیدگی و رفع مشکلات مذکور داریم شهرداری فقط میان عکس میگیرن و میرن هیچ انجام نمیدند.

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟