Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:51:56 GMT

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در نور

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۷۴۳۴

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در نور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحمت الله علی بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۷۵۰ هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد، گفت: این حشره حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد که بیشترین خسارت را به هلو، زردآلو، گلابی، سیب، گیلاس، انار، انجیر، خرمالو و مرکبات وارد می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم ریزی می‌ کند و لارو از گوشت میوه تغذیه می کند که بر اثر این تغذیه لهیدگی و تغییر رنگ در میوه مشاهده می شود.

بابایی گفت: به منظور ردیابی، شناسایی و مبارزه با این آفت در باغات این شهرستان، ایستگاه های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، قرص سراتینکس و چسب زرد ایجاد شده است.

وی طعمه پاشی تنه و سرشاخه درختان آلوده، نصب تله های جلب کننده فرمون یا قرص سراتینکس در سمت آفتابگیر درختان، چسب زرد، معدوم کردن میوه های آفت زده و مدفون کردن میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری خاک را از راهکارهای کنترل این آفت برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: برای آشنایی باغداران با این حشره و نحوه خسارت و کنترل آن، دوره های آموزشی در مراکز پنج گانه جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و اطلاعیه های پیش آگاهی در روستاها توزیع شد.

انتهای پیام/ م

ردیابی مگس میوه در ۷۵۰ هکتار از باغ های شهرستان نور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاوزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

به گزارش قدس خراسان، احمدرضا پور عباس اظهار کرد: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانال‌ها و مسیل‌ها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل‌ها و کانال‌ها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز اظهار کرد: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارش‌ها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب