Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدمرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با توجه به هفته بهداشت روان به اهمیت بهداشت روان  جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان، سازندگان نسل پویا و فعال آینده هر جامعه هستند. سن جوانی سن یادگیری، کسب تجربه، تشکیل خانواده و شروع مشارکت اجتماعی و شغلی است. همانطور که این دوره سنی، زمان ورود به  دنیای بزرگسالی و اجتماعی است، شروع بسیاری از معضلات و اختلالات روانپزشکی و رفتاری  از جمله اعتیاد، اختلالات خلقی، اضطرابی، روانی و حتی بزهکاری و انحرافات اجتماعی  نیز در این دوره می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود درخصوص مشکلات، معضلات و اختلالات روانپزشکی در جوانان چنین بیان داشت؛ جوانان در شرایط بحران، آسیب پذیرترند. در ضمن  بیش از نیمی از تمام بیماری های روانپزشکی از سن ۱۴ سالگی شروع می شود، که اغلب موارد ناشناخته و درمان نشده می مانند.

شیوع کلی بیماریها و اختلالات روانپزشکی در جوانان  در ایران بیش از بیست و چهار درصد گزارش گردیده است.

سیدمرتضی خاتمی  افزود؛ خودکشی، افسردگی، سوء مصرف مواد مخدر، پرخاشگری، وسواس اجباری و مشکلات رفتاری در بین جوانان شایع است. پیشگیری بسیاری از بیماریها و اختلالات اگر بنا به اجرا باشد می بایست در این سن شروع گردد. بسیاری از بیماریهای جسمی از جمله اختلالات قلبی و عروقی، سرطانها، اختلالات ایمنی و اختلالات گوارشی با منشاء روانی که استرس عامل ایجاد و تشدید آنها است را میتوان در این سن پیشگیری نمود.

نایب رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی گفت؛ انگ زدایی اجتماعی از جوانان، آموزش مؤثر و پایدار مهارتهای زندگی به جوانان و نوجوانان، آموزش استفاده صحیح از فضاهای مجازی، پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر نظیر افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، خودکشی و دگر کشی، پرخاشگری و انحرافات رفتاری از جمله مطالبات مجلس از دولت است و در این راه، وضع قوانین و نیز برقراری تعاملات لازم از سوی مجلس صورت می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در پایان یادآور شد؛ مشکلات زمینه ای مرتبط با ایجاد اختلالات مختلف جوانان از جمله بالا رفتن سن ازدواج، کمبود جایگاه شغلی، مکفی نبودن درآمد و همچنین سرانه اعتباری اندک و عدم تکافوی واحدها و شبکه بهداشت و واحدهای مرتبط  با نیاز واقعی نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با برنامه های میان مدت و بلند مدت آسیب ها و معضلات کاهش یابد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اجتماع بهداشت و روان خاتمی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امکان استفاده از این وسیله از سوی خود بیمار و هزینه کمتر نسبت به غربالگری آزمایشگاه‌ها از ویژگی‌های این نشانگر تشخیص زود هنگام سرطان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین