Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان که هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس « سازمان جهانی کشورهای فرانسوی‌زبان- فرانکوفونی یا OIF» عازم ارمنستان شده بود، در حاشیه این کنفرانس در «ایروان» با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد.

روزنامه لبنانی «اللواء» در همین راستا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت ماکرون طی دیدار با میشل عون که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز در آن حضور داشته، سه بار به موضوع تشکیل دولت و ضرورت تسریع در این امر تأکید کرده و به موضوع آوارگان نیز پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «روسیا الیوم» هم گزارش داد عون در دیدار مذکور خطاب به ماکرون گفت است تشکیل دولت لبنان موضوعی صرفا داخلی است.

رئیس‌جمهور لبنان در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل دولت یک امر کاملا داخلی است و رئیس‌جمهور ماکرون تمایل دارد پس از آنکه انتخابات پارلمانی در لبنان برگزار شده، دولت تشکیل شود. من در رابطه با تشکیل دولت، اینجا نیستم.

جبران باسیل نیز در صفحه توییتر خود نوشت: دولتمان را در لبنان می‌سازیم نه در ایروان یا امثال آن. من با جرأت می‌گویم که برخی وزرای ما امکان کار کردن بهتر را دارند و باید این اطمینان وجود داشته باشد که دولت جدید کار خواهد کرد و نتیجه خواهد داد.  

«سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که از سوم خداد مأمور به تشکیل کابینه شده، سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد پس از بازگشت میشل عون از کنفرانس فرانکوفونی دولت جدید ظرف 10 روز تشکیل خواهد شد.

از آن زمان تا کنون رقابت احزاب سیاسی اصلی بر سر پست‌های وزارتی ادامه دارد و کشورهای کمک‌کننده به لبنان معتقدند تأخیر در این موضوع، وضعیت اقتصادی لبنان را روز به روز بدتر می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو