Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@14:59:08 GMT

افشای برنامه آمریکا برای ساخت یک اسلحه لیزری جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۹۷۲۱

افشای برنامه آمریکا برای ساخت یک اسلحه لیزری جدید

خرداد: تفنگداران دریایی آمریکا در حال توسعه و طراحی یک اسلحه‌ لیزری پالسی فوق کوتاه برای کنترل ازدحام جمعیت در مناطق شلوغ هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "تفنگداران دریایی آمریکا" در حال توسعه یک سلاح لیزری جدید است که می‌تواند پیام‌های صوتی را به محدوده‌های دور ارسال کند و یا منجر به ناشنوایی، کوری موقت و حتی مرگ افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسلحه لیزری پالسی فوق کوتاه "SCUPLS" می‌تواند روی کامیون یا تانک نیز نصب گردد.

براساس اسناد دولتی آمریکا، این اسلحه در ابتدا به عنوان یک سلاح کم خطر و غیرکشنده برای کنترل ازدحام جمعیت استفاده خواهد شد.

هدف این پروژه توسعه نسل بعدی "سیستم‌های لیزری پالسی فوق کوتاه"(USPL)  سبک وزن است که با انرژی کار می‌کنند و می‌توانند پلاسمای پایدار و قابل کنترل را در محدوده‌ای تولید کنند که طیفی از اثرات غیرکشنده را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اسلحه مذکور از لیزر انفجاری استفاده می‌کند که پالس‌های کوتاه و قوی را تولید می‌کنند. این پالس‌ها به اندازه‌ای قدرتمند هستند که بتوانند یک توپ پلاسمایی تولید کنند.

پس از تولید توپ پلاسمایی، لیزر قوی انفجاری این توپ را مشتعل می‌کند. این امر موجب می‌شود که عملکرد لیزر کشنده نباشد و یک صدای انفجار تولید شود.

این در حالی است که اسلحه ساخت آمریکا می‌تواند کشنده نیز باشد.

بنا بر اعلام دولت آمریکا، برنامه آینده ساخت این اسلحه تبدیل آن به یک سلاح کشنده است.

علاوه بر آن، هدف آمریکا این است که اسلحه را به سیستم‌های فرماندهی، کنترلی، رایانه‌ای، اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی نیز تجهیز کند.

اسلحه "SCUPLS" می‌تواند تاثیرات متعددی داشته‌ باشد. به عنوان مثال می‌تواند صدا تولید کند. به نحوی که به مردمی که هزار متر دورتر هستند، پیام صوتی هشدار ارسال کند.

قدرت این اسلحه به حدی زیاد است که می‌تواند لایه بیرونی پوست را تبخیر کند و به جای سوزاندن پوست، آن را به گاز تبدیل می‌کند.

گفتنی است سربازان پیش از استفاده از این اسلحه در تنظیمات پیشرفته آن، باید در ابتدا برای نحوه استفاده از آن هشدار داده شوند.

ارتش آمریکا قصد دارد این سلاح را روی خودروهای کوچک جنگی سوار کند.

مرحله طراحی این اسلحه پس از ساخت و آزمایش نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل خواهد شد.

برچسب ها: تفنگداران دریایی آمریکا ، اسلحه ، سلاح جدید ، سلاح لیزری

منبع: خرداد

کلیدواژه: تفنگداران دریایی آمریکا اسلحه سلاح جدید سلاح لیزری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌

به گزارش جام جم آنلاین، قرار است ایالات متحده و روسیه روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر موضوعات مرتبط با استقرار تسلیحات هسته‌ ای در فضا با هم دیدار و بحث کنند.

به گزارش رویترز، این دیدار در شرایطی شکل می‌گیرد که قرار است، شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به موجب آن آمریکا از کشور‌ها می‌خواهد از هر گونه مسابقه تسلیحاتی در فضا جلوگیری کنند، رای‌گیری کند.

برخی از دیپلمات‌ها عنوان کرده‌اند که احتمال می‌رود، روسیه مانع از تصویب این پیش‌نویس ارائه شده از جانب آمریکا شود. این اقدام ایالات متحده آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور، مسکو را به دلیل ساخت سلاح‌های هسته‌ای ضدماهواره‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد.

ادعایی که وزیر دفاع روسیه آن را به صراحت رد کرده است. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل و یامازاکی کازویوکی، سفیر ژاپن در سازمان ملل روز جمعه در جریان یک بیانیه مشترک اعلام کردند که به مدت شش هفته با اعضای شورای امنیت در مورد متن پیش‌نویس مورد نظر مذاکره کرده‌اند.

این متن بر لزوم تعهد دولت‌ها به تبعیت از معاهده فضای ماورای جو تایید کرده و از کشور‌های می‌خواهد تا به صورت فعال در بحث استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو و جلوگیری از هرگونه مسابقه تسلیحاتی در فضا مشارکت کنند.

معاهده فضای ماورای جو در سال ۱۹۶۷، روسیه و ایالات متحده را از قرار دادن هر شی حامل سلاح هسته‌ ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی در مدار زمین منع می‌کند.

روسیه و چین قصد دارند در این جلسه قبل از هر چیز یک اصلاحیه را به رای بگذارند. اصلاحیه مذکور بازتاب‌دهنده پیشنهادی است که از سوی دو طرف در سال ۲۰۰۸ مطرح شد و به موجب آن استقرار هر گونه سلاح در فضا و یا ایجاد تهدید و استفاده از زور علیه اجرام فضای بیرونی زمین را ممنوع می‌کند.

با این حال، منابع دیپلماتیک بر این باورند که اصلاحیه مذکور نیز به مرحله تصویب نمی‌رسد. اصلاحیه و پیش‌نویس قطعنامه مذکور هر کدام حداقل به ۹ رای موافق و بدون وتوی روسیه، چین، آمریکا، بریتانیا و فرانسه نیاز دارند. برخی از مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که روسیه در حال ساخت یک بمب هسته‌ای فضایی است که در صورت انفجار، تشعشات الکترومغناطیسی آن شبکه گسترده‌ای از ماهواره‌ها را از کار می‌اندازد.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که روسیه مخالف هر گونه استقرار سلاح هسته‌ ای در فضاست.

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا