Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:53:18 GMT

مجوز 65 موکب اربعین حسینی در قزوین صادر شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۰۶۹۳

مجوز 65 موکب اربعین حسینی در قزوین صادر شده است

قزوین – ایرنا – رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: تاکنون مجوز 65 موکب اربعین حسینی در استان صادر شده است که احتمال افزایش آن به 69 فقره نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا حامد کبودوند روز شنبه در دیدار مسئولان موکب های اربعین حسینی با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین افزود: ستاد مردمی اربعین حسینی همه ساله بازوی قدرتمند برگزاری این مراسم است و طی چند سال اخیر نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال سومین سال تشکیل ستاد مردمی اربعین است، افزود: تعداد مجوز موکب های استان از چهار موکب در سال اول به 52 موکب در سال دوم و امسال به 65 مورد رسیده که این میزان افزایش در کشور بی نظیر بوده است.
کبودوند خاطر نشان کرد: امسال نیز علیرغم مشکلات مالی باز شاهد افزایش تعداد موکب های استان هستیم که احتمالا تا 69 موکب خواهد رسید.
این مسئول گفت: فضای اربعین در استان طی چند ساله اخیر رونق خاصی گرفته است و در یک تجربه جدید از همه ظرفیت های حکومتی و مردمی در قالب ستاد مردمی اربعین در این راستا استفاده شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: سال گذشته بیشترین میزان خدمات ارایه شده از سوی موکب ها به استان تعلق داشت.
کبودوند ادامه داد: پارسال مقام عالی وزارت کشور، ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از خدمات ستاد مردمی اربعین استان تقدیر فراوانی داشتند که نشان دهنده ساماندهی مطلوب ظرفیت های مردمی برای برگزاری این حرکت عظیم در استان بود.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته حدود 560 هزار وعده غذایی توسط زایران حسینی توزیع شد و قریب به 60 هزار نفر اسکان داده شدند.
وی گفت: بیش از 25 میلیارد ریال هزینه این خدمات بوده است که یک میلیارد ریال آن توسط شهرداری قزوین برای تامین زیرساخت ها هزینه شد.
کبودوند خاطر نشان ساخت: امسال با توجه به افزایش چهار و نیم برابری قیمت ارز هزینه های سنگینی به موکب داران تحمیل می شود که باید به نحوی برای مدیریت آن اقدام کرد.
وی گفت: سال گذشته خوشبختانه موکب پزشکی در مسیر طریق الحسین و طفلان مسلم برقرار بود و بیش از 2 هزار نفر در روز ویزیت می شد.
کبودوند اضافه کرد: پارسال در فضای مجازی، فرهنگی و تبلیغی نیز اقدامات خوبی در نجف و کربلا صورت گرفت و بزرگترین دسته عزاداری در کربلای معلا متعلق به استان قزوین بود.
این مسئول ادامه داد: امسال نیز این دسته عزاداری با عنوان محافظه قزوین شب اربعین حرکت می کند و شکوه و رونق خاصی در میان زایران و مجاوران حرم ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پارسال 830 خادم از استان اعزام شد اضافه کرد: امسال به دلیل کاهش سهمیه ویزا این میزان نیروی اعزامی به نصف تقلیل یافته است و برای تامین وسیله نقلیه ایاب و ذهاب آنها تا مرز با مشکلاتی مواجه هستیم.
کبودوند افزود: خادمین موکب های حسینی سرمایه اجتماعی عظیمی هستند که می توان با تهیه سازوکاری طی سال نیز از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کرد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اربعين موكب هاي حسيني قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد