Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) نیروی دریایی ارتش با حضور امیردریادار خانزادی فرمانده برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این آئین امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت بالای کارکنان مجموعه منجیل و نقش تفنگداران و تکاوران در مأموریتهای دریایی گفت: وقتی صحبت از مشاغل سخت و پیچیده نیروی دریایی می‌شود ذهنها به طور ناخواسته به تجهیزات دریایی، شناورها، زیردریایی ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. معطوف می شود اما وقتی صحبت از تفنگداران و تکاوران و کلاه سبزهای نیروی دریایی می شود بحث انسانهای پیچیده مطرح می شود و من به جرأت می توانم عنوان کنم :«پیچیده ترین مجموعه نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش هستند که در ابعاد مختلف از جمله عملیاتهای ویژه SBS انجام وظیفه می کنند».

وی در ادامه به مقایسه عملیاتهای تکاوران نیروی دریایی در مقایسه با یگانهای سطحی و زیر سطحی پرداخت و گفت: در عملیاتهایی که توسط یگانهای شناور و زیر دریایی ها انجام می شود برخورد با دشمن و عوامل آن از دور صورت می گیرد ولی عملیات یگانهای تکاوری به صورت مستقیم و تن به تن است و در آن تمام عوامل دشمن با جسم لمس می شود واین موضوع قابلیتها، پیچیدگیها و توانمندیهای منحصر به فرد تکاوران را نشان می دهد.

دریادار خانزادی با اشاره به مخاطرات و سختیهای عملیات ویژه SBS گفت: افرادی که اینگونه عملیات را انجام می دهند افرادی هستند بسیار پیچیده با توان جسمی بالا ، قدرت تصمیم گیری و عکس العمل بالا که اینها در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمربنی هاشم علیه السلام نداجا پرورش می یابند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ویژگیها و شاخصه های بارز یک نظامی از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و با برشمردن "ایمان" ، "شجاعت" و "آموزش" به عنوان این شاخصه ها گفت: اگر ایمان در ما نباشد وقتی در شرایط سخت و هجوم دشمن قرار می گیریم ناخود آگاه به صف دشمن می پیوندیم و با کوچکترین لبخند دشمن فریب می خوریم. اگر ایمان نباشد عامل شجاعت هم قطعا تضعیف خواهد شد و به راحتی مرعوب دشمن خواهیم شد و اگر دانش نباشد ابزارهای ما در برابر ابزارهای دشمن کند خواهد شد و کارایی لازم را نخواهد داشت.

امیر دریادار خانزادی در این آئین، ناحدایکم تکاور دریایی ستاد گودرز بهرامی را به عنوان فرمانده جدید مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران حضرت قمر بنی هاشم(ع) منجیل معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانزادی عملیاتsbs نهاجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»

ایسنا/ایلام همزمان با انتشار خبر تفحص پیکر مطهر شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) دلنوشته‌ خود خطاب به شهید را منتشر کرد.

«محمدتقی قاسمی» در این دلنوشته آورده است: رجعت مردی از تبار مجاهدان، مردی از نسل یوسف که غربت و تنهای را برای آیندگان در شبی طوفانی و نبردی غریبانه و عاشورایی در سرزمینی غریب در میان آتش و خون در آن روزهای تشخیص مرد از نا مرد در مدت زمانی طولانی چهل و یک سال به یاد گار گذاشت تا هجران و غریبی یوسف  هرگز فراموش نشود.

«محمدشفیع فیضی‌زاده» کی تو را می شناسد آیا نسل امروز شما را می شناسند؟ می‌دانند که نبردهای شما در آن روزگار غربت و تنهایی در دل خاک دشمن، چه وحشتی در اردوگاه ارتش متجاوز بعث عراق ایجاد کرد، مانده‌ام ای سرو قامت شکسته‌ام کدام حماسه شما را بنگارم، قلم عاجز و زبانم ناتوان از «میمک» یا «دشت هلاله» و «شور شرین» و «چنگوله» و «مهران» و نبردهای چریکی در عمق خاک عراق را بگویم یا شناسایی‌های در دل شب برای نیروی شجاع اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمومنین (ع) را.

 چه زیبا و عاشقانه و عارفانه و شجاعانه به استقبال خطر می‌رفتی. به یاد دارم و هرگز فراموش نخواهم کرد آن روزگار تلخ و شیرین را در هنگامه نبرد و خطر را ای هم سنگرم کدام عملیات و نبرد ذکر کنم.

عبور از خطوط دفاعی ارتش متجاوز بعث عراق در تاریکی شب در میان مین‌های گسترده و کمین کرده در عقبه دشمن، بارها بین مرگ و زندگی قرار گرفتی تا خطر را از کشور و انقلاب دفع و رفع شود که امنیت ملی تأمین شود آری ای هم قطار دلاور سفر کرده‌ام سال‌ها به انتظارات نشستیم و گریستیم، دلم شکسته وقتی خبر رجعتت شنیدم.

به یاد شب عملیات والفجر ۳ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در آن گرمای تابستان و عبور بچه‌های اطلاعات و عملیات  به عمق خاک عراق به منظور انهدام یگان‌های زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز بعث عراق، قبل از آغاز عملیات رزمندگان خط‌شکن، امیدشان شما بودی، چهل و یک سال غریبی، چهل و یک سال صحرانشینی، چهل و یک سال انتظار.

رفتند یاران چابک سواران و دشمن شکاران    یاد همه شهیدان گرامی باد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود