Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا خواجوی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با اجرای طرح ملی توسعه صندوق های اعتبارات خرد محلی و برنامه ریزی و حمایت های دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فرایند تشکیل، ساماندهی و توانمندسازی تعداد 40 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی از سال 96 در روستاهای واجد شرایط استان آغاز و از این تعداد، 13 صندوق موفق به اخذ تسهیلات 150 میلیون ریالی از صندوق کارآفرینی امید استان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد 21 صندوق در انتظار دریافت تسهیلات بوده و بقیه صندوق ها در حال سپرده گذاری در طی مدت 6 ماهه جهت تجمیع پس اندازهای اعضاء می باشند.

مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: طبق هماهنگی بعمل آمده با صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ثبت نام کلیه صندوق های اعتبارات خرد قدیم نیز به تعداد 12 صندوق جهت بهره مندی از حمایت های صندوق کارآفرینی امید در سامانه مربوط انجام شده است.

خواجوی گفت: بالغ بر 1600 نفر از زنان روستایی در این صندوق ها در قالب گروه های کاری متعدد (کشاورزی، دامپروی، صنایع دستی، خدماتی و ...) مشغول به فعالیت هستند و امید می رود با تزریق به موقع تسهیلات حمایتی و نظارت مستمر کارشناسان پهنه های محل استقرار صندوق ها فعالیت های اقتصادی خوبی در مسیر توسعه و بهبود زندگی خانوارهای روستایی انجام پذیرد.

وی افزود: کلیه فعالیت های آموزشی ترویجی بخش آموزش های عمومی(تسهیل گری، آشنایی با اعتبارات خرد، آشنایی با کسب و کارهای خرد، آموزش های مشارکتی و کار تیمی،حسابداری و ...) از بدو تشکیل صندوق ها انجام و از ابتدای سال جاری آموزش های تخصصی بر اساس نیاز سنجی و با هدف مهارت آموزی برای  صندوق ها با حجم عملیات 15 عنوان دوره آموزشی به ازاء هر صندوق برنامه ریزی و با هماهنگی مرکز آموزش کشاورزی استان در حال اجرا می باشد.

مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تهیه 2 هزار جلد دفترچه اعتبار پس انداز برای اعضای صندوق ها، برگزاری نمایشگاه های شهرستانی و استانی، حمایت های انگیزشی شامل تامین نهاده های تولید(پیاز زعفران، نشاء گیاهان دارویی و توت فرنگی، کودهای آلی)، تهیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی، بازدیدهای داخل استانی از دیگر برنامه های مدیریت هماهنگی ترویج است که در راستای  ایجاد انگیزه و کمک به پایداری صندوق ها انجام می شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل