Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:50:14 GMT

تحریم ایران موجب افزایش قیمت گاز مایع در چین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۴۴۰۷

تحریم ایران موجب افزایش قیمت گاز مایع در چین شد

تهران - ایرنا - پایگاه خبر اقتصادی 'اویل پرایس' آمریکا روز شنبه اعلام کرد که تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران به همراه جنگ اقتصادی آمریکا علیه چین موجب افزایش قیمت گاز مایع طی ماه های اخیر در این کشور شرق آسیا شده است.

این گزارش به نقل از اطلاعات آماری اداره کل گمرکات چین اعلام کرد که ادامه تحریم های اقتصادی آمریکا و همپیمانان آن علیه محصولات نفت و گازی ایران و تلاش ناموفق وارد کنندگان گاز مایع در چین برای تامین آن از ایران و حتی آمریکا موجب شده است قیمت این محصول انرژی در مقایسه با سال گذشته تا 19 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین انتظار می رود با نزدیک شدن به ضرب العجل نهایی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه در 4 نوامبر (13 آبان)، خرید گاز مایع ایران به همراه قیمت نفت خام آن به قدری برای وارد کنندگان چنین آن غیرممکن شود که قیمت گاز مایع در این کشور حتی از میزان فعلی آن فراتر رود، چرا که این نوع گاز ایران برای تحویل در ماه اوت (مرداد) بیشترین قیمت را داشته است و در عین حال طی دو ماه اخیر این محصول در مقایسه فروش سال 2016، امروزه به پایئین ترین حجم آن سیده است.
این گزارش همچنین حاکی است که تعیین تعرفه 25 درصد بر محصولات وارداتی از آمریکا به چین نیز موجب شده است واردکنندگان محصولات انرژی چینی امسال در مقایسه با سال 2017 براحتی نتوانند از پس این تعرفه سنگین بر آمده، و بر قیمت تمام شده محصول خود در کشور بیافزایند.
گمرک مرکزی چین اعلام کرد که از ماه اوت (مرداد) گذشته تاکنون هیچ کشتی باری حامل گاز مایع از مقصد آمریکا وارد پایانه های این کشور نشده و لذا موانع واردات گاز از ایران نیز بر بحران گاز این کشور افزوده است، چرا که عرضه کنندگان گاز مایع دیگر کشورهای جهان نیز به ناچار بر قیمت گاز خود افزوده اند.
بطور نمونه شرکت آرامکوی عربستان سعودی نیز طی چند ماه اخیر بر قیمت گاز خود افزوده و لذا قیمت این محصول انرژی در چین طی 4 سال گذشته با بالاترین سطح خود رسیده است.
آساق**1378**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تحريم اقتصادي ايران چين قيمت گاز مايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد