Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا- مدير هماهنگي ترويج کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل گفت: فعاليت هاي زنان روستايي اين استان در قالب صندوق هاي اعتبارات خرد محلي ساماندهي و در مسير درآمدزايي تقويت مي شود.

به گزارش ايرنا ، عليرضا خواجوي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجراي طرح ملي توسعه صندوق هاي اعتبارات خرد محلي و برنامه ريزي و حمايت هاي دفتر توسعه فعاليت هاي کشاورزي زنان روستايي و عشايري با هماهنگي مديريت هماهنگي ترويج اين سازمان هدفمند مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: تاکنون در قالب طرح ساماندهي و توانمندسازي 40 صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي از سال 96 در روستاهاي واجد شرايط استان اردبيل آغاز و از اين تعداد ، 13 صندوق موفق به اخذ تسهيلات 150 ميليون ريالي از صندوق کارآفريني اميد شدند.
وي گفت: 21 صندوق نيز در انتظار دريافت تسهيلات بوده و بقيه صندوق ها در حال سپرده گذاري در مدت 6 ماهه براي تجميع پس اندازهاي اعضا مي باشند.
خواجوي افزود: ثبت نام صندوق هاي اعتبارات خرد قديم نيز به تعداد 12 صندوق براي بهره مندي از حمايت هاي صندوق کارافريني اميد در سامانه مربوط انجام شده و هزار و 600 نفر از زنان روستايي در اين صندوق ها در قالب گروه هاي کاري متعدد کشاورزي ، دامپروي، صنايع دستي و خدماتي مشغول فعاليت هستند.
وي اظهاراميدواري کرد با تزريق به موقع تسهيلات حمايتي و نظارت مستمر کارشناسان پهنه هاي محل استقرار صندوق ها فعاليت هاي اقتصادي خوبي در مسير توسعه و بهبود زندگي خانوارهاي روستايي انجام پذيرد.
وي افزود: امسال آموزش هاي تخصصي بر اساس نياز سنجي و با هدف مهارت آموزي براي صندوق ها با حجم عمليات 15 عنوان دوره آموزشي به ازاي هر صندوق برنامه ريزي و با هماهنگي مرکز آموزش کشاورزي استان در حال اجرا مي باشد.
وي تامين اعتبار آموزشي مناسب با توجه به اهميت توانمندسازي اعضاي صندوق و همکاري ساير دستگاه هاي مرتبط با آموزش هاي کاربردي بويژه در حوزه صنايع دستي و رشته هاي فني حرفه اي را از عوامل موثر در پايداري صندوق ها ذکر کرد.
6018/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل