Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خلیل ‌آباد گفت: طرح آبیاری نوین در 2 هزار هکتار باغات و اراضی این شهرستان اجرا شد.

مجید طاهرپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هزینه 17 میلیارد ریال 424 هکتار اراضی خلیل آباد به سیستم آبیاری کم فشار نیز مجهز شد که اجرای این طرح از محل اعتبارات آبیاری کم فشار در قالب 14 پروژه با حدود 41 کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال زراعی گذشته نیز 688 هکتار از مزارع این شهرستان در قالب 17 پروژه به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شد.
وی گفت: حضور افراد آگاه، کشاورزان هوشمند، جوانان دانش آموخته بخش کشاورزی و موقعیت خاص منطقه از نظر کیفیت آب و زمین های مرغوب کشاورزی از جمله توان و استعدادهای شاخص شهرستان خلیل ‌آباد محسوب می ‌شود.
طاهرپور افزود: امسال در راستای تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم به خصوص در بخش پسته روش های جدید مبارزه با آفات به کار گرفته شده به طوریکه 25 میلیارد ریال در مصرف سم صرفه جویی شده است.
وی معرفی ارقام جدید انگور، معرفی گونه های کم آب طلب و مقاوم به تنش سرما و کم آبی در بخش زراعت و باغی، کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم را از مهمترین اقدامات این مدیریت برشمرد.
وی با اشاره به احداث سایت های گلخانه ای در راستای اشتغال و مدیریت آب و کاهش آفات اظهار داشت: ایجاد مجتمع های دامداری برای خروج دام از روستاها و احداث کارخانه شیر نیز در دستور کار قرار دارد.
طاهرپور نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را از جمله مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم دست کم 2 کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی را تا پایان سال جاری در خلیل آباد راه اندازی کنیم تا از خام فروشی و مشکلات در بخش تولید محصولات جلوگیری شود.
وی افزود: بیمه محصولات جزء جدا نشدنی بخش کشاورزی محسوب می‌ شود اما بی مهری نسبت به بیمه کشاورزی وجود دارد لذا از همه کشاورزان دعوت می کنیم نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند زیرا بیمه عامل بسیار مهم برای ارائه خدمات در مواقع بحرانی است.
وی اظهار داشت: به دنبال تسهیل شرایط بیمه محصولات کشاورزی نیز هستیم.
شهرستان خلیل‌ آباد با 18 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی حدود 238 هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی تولید می کند.
انگور، زعفران، انار و پسته از مهمترین محصولات این شهرستان است که جنبه صادراتی نیز دارد.
خلیل آباد در 242 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آبياري نوين اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری